کد خبر: ۳۹۸۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

خوشرو ادعای عربستان مبنی بر ارسال سلاح از ایران به یمن را رد کرد

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در پاسخ به نامه عربستان سعودی به شورای امنیت با رد ادعاهای بی اساس این رژیم تأکید کرد که ایران هیچگاه سیاستی مبنی بر ارسال سلاح به نیروهای مردمی انصارالله را نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آقای غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار نامه ای ادعاهای رژیم آل سعود را خوشرو ادعای عربستان مبنی بر ارسال سلاح از ایران به یمن را رد کردکه با استناد به استفاده نیروهای مردمی انصارالله از موشک زلزال 3 ؛ ایران را به ارسال سلاح به این نیروها متهم ساخته، رد کرد.

در این نامه ضمن رد ادعاهای جعلی مطروحه، تأکید شده است که ایران سیاستی مبنی بر ارسال اسلحه به نیروهای مردمی انصارالله نداشته و به علاوه ادعای طرح شده توسط عربستان سعودی و دیگر کشورها تاکنون توسط هیچ منبع مستقلی تأیید نشده اند.

خوشرو در این نامه آورده است که ارسال این نامه به شورای امنیت سازمان ملل توسط نماینده دولتی که خود عامل تجاوز به یمن بوده و در طول یکسال و نیم گذشته از انواع سلاح های مرگبار علیه غیر نظامیان و ساختارهای غیر نظامی یمن استفاده کرده، به غایت شگفت آور است. 

نماینده کشورمان افزود: سازمان ملل و دیگر سازمان های معتبر تاکنون بارها بر جنایات ائتلاف به رهبری رژیم سعودی علیه مردم یمن، بویژه کودکان و زنان، صحه گذاشته و نقش این ائتلاف را در اقدامات ناقض حقوق بین الملل و حقوق انسان دوستانه بین المللی از جمله قطعنامه2286 شورای امنیت در مورد مصونیت بیمارستان ها و کارکنان امدادی، تأیید کرده اند. 

براساس آخرین بررسی های انجام شده توسط منابع حقوق بشری و پژوهشگران تا پایان ماه اوت سال 2016، عربستان سعودی در جریان این جنگ 18 ماهه مجموعاً سه هزار و 158 هدف غیر نظامی را مورد هدف قرار داده است. 

خوشرو افزوده است: یافته های این منابع که در نشریه گاردین مورخ 23 سپتامبر منتشر شده، حاکی از آن است که در این مدت 942 حمله هوایی علیه مناطق مسکونی، 114 حمله علیه بازارها، 34 حمله علیه مساجد، 147 حمله علیه مدارس، 26 حمله علیه دانشگاهها و 378 حمله به تسهیلات حمل و نقل یمن صورت گرفته که مسؤولیت مستقیم همه این حملات متوجه عربستان سعودی است.

در ادامه این نامه آمده است که علاوه بر اینها، حمله مورخ پنجم مهر جاری علیه یک بیمارستان تحت حمایت سازمان پزشکان بدون مرز که منجر به کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 19 نفر شد و نیز حمله مورخ 26 مرداد علیه یک مدرسه در شمال یمن که منجر به کشته شدن 10 کودک و زخمی شدن 26 کودک دیگر شد، از جمله آخرین موارد این جنایات است که در آمار فوق لحاظ نشده است.

نماینده دائم کشورمان در نهایت اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تأکید می کند که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و از همه طرف های این درگیری می خواهد تا با پایان دادن به خشونت ها به مصالحه سیاسی و استفاده از ساز وکارهای صلح آمیز و مبتنی بر گفت وگو روی بیاورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین