کد خبر: ۳۹۸۹۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد

3 هزار میلیارد‌تومان و واگذاری املاک، نجومی است نه‌حقوق 12‌میلیونی

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: دولت در حال حاضر هیچ اقدام و برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد. وی همچنین گفت: من 2.7 میلیارد دلار یا سه هزار میلیارد تومان یا انحراف 40 هزار میلیارد تومانی را نجومی می‌دانم یا بعضی‌ها می‌گویند املاکی که برخی دستگاه‌ها با نصف قیمت کارشناسی و 60 قسط به بعضی افراد داده‌اند نجومی به حساب می‌آید. در این میان نمی‌دانم آیا حقوق 12 میلیونی هم نجومی محسوب می‌شود یا خیر. البته گزارش بازرسی کل کشور اعلام کرد آن افرادی که گفته می‌شود حقوق‌شان نجومی است خیلی محدود هستند اما در این زمینه بیش از حد مانور داده شد و این یک ظلم به جامعه بزرگ خدمت‌گزاری است که همه آنها را متهم کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی بانک در نشست خبری امروز (پنجشنبه) با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره صحت خبر انتخاب محمد علی نجفی برای ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی و اینکه آیا تیم انتخاباتی دولت برای انتخابات آینده تشکیل شده است یا خیر، اظهار کرد: این خبر را یکی از کارشناسان سیاسی داده بود که آقای نجفی هم آن را تکذیب کرد. دولت در حال حاضر هیچ اقدام و برنامه‌ای برای انتخابات نداشته و ندارد و هر موقع قرار باشد کاندیدایی مطرح شود ساز و کار آن هم طراحی می‌شود که قطعا در چارچوب‌های اداری و با استفاده از امکانات دولتی نخواهد بود.

وی همچنین درباره برخی انتقادات از طریق تریبون‌های رسمی و بعضی اتهام‌ها به رئیس‌جمهور بیان کرد: برخی انتقادات منطقی و دلسوزانه و همراه با پیشنهاد هستند مثل انتقاد از قراردادهای نفتی که دولت با تعامل خوبی که با بخش‌های مختلف داشت توانست آن را به نتایج مناسبی برساند چراکه دولت از انتقادات کارشناسانه استقبال می‌کند.

بانک ادامه داد: اما برخی فعالین سیاسی چون در انتخابات موفق نبودند یا فکر نمی‌کردند دولت موفقیتی به دست بیاورد در جاهایی تند و بی‌منطق انتقاد می‌کنند. بخشی هم توهین و اهانت می‌کنند که اگر به شخص رئیس‌جمهور باشد ابتدا باید دستگاه‌های نظارتی و قضایی اقدام کنند و اجازه ندهند چنین اتفاقاتی بیفتد. طبیعتاً دولت هم دنبال می‌کند که اگر موضوعی مطرح شود که به هویت و موقعیت ریاست‌جمهوری لطمه بزند در آنجا سکوت معنا ندارد و دولت از راه‌های قانونی استفاده بکند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در زمینه حقوق‌های نجومی یادآور شد: هیچ‌گاه نباید اجازه داد از منابع عمومی و دولتی سوءاستفاده شود و باید با آن برخورد کرد که این مساله فقط درباره حقوق‌ها نیست و در بسیاری از مسائل صادق است. در بحث فساد اقتصادی از ابتدا دولت برنامه‌ها و پیگیری‌های جدی داشته و در زمینه فیش‌های حقوقی هم دیدید که بلافاصله برخی مدیران برکنار و محدود شدند و آیین‌نامه‌هایی تدوین و چارچوب‌هایی مشخص شد چون بسیاری از خلاءها وجود داشت که از آن استفاده می‌شد.

بانک اضافه کرد: البته ما آخرش هم نفهمیدیم که نجومی یعنی چه؟ هر کس می‌تواند یک برداشت از نجومی بودن داشته باشد. مثلا شاید برای کسی که یک میلیون حقوق می‌گیرد کسی که شش میلیون می‌گیرد نجومی باشد و برای یک شش میلیونی کسی که 20 میلیون حقوق می‌گیرد نجومی به حساب بیاید. به هر صورت اگر کسی خارج از ضوابط برداشتی داشته باشد باید جلوی آن گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته من 2.7 میلیارد دلار یا سه هزار میلیارد تومان یا انحراف 40 هزار میلیارد تومانی را نجومی می‌دانم یا بعضی‌ها می‌گویند املاکی که برخی دستگاه‌ها با نصف قیمت کارشناسی و 60 قسط به بعضی افراد داده‌اند نجومی به حساب می‌آید. در این میان نمی‌دانم آیا حقوق 12 میلیونی هم نجومی محسوب می‌شود یا خیر. البته گزارش بازرسی کل کشور اعلام کرد آن افرادی که گفته می‌شود حقوق‌شان نجومی است خیلی محدود هستند اما در این زمینه بیش از حد مانور داده شد و این یک ظلم به جامعه بزرگ خدمت‌گزاری است که همه آنها را متهم کنیم.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری همچنین درباره توییت جدید رئیس‌جمهور که در آن گفته شده چرا رسانه‌ها واقعیت‌ها را نمی‌گویند، گفت: ابتدا باید از رسانه‌هایی که همراهی و همکاری دارند و بدون اینکه کسی از آنها بخواهد مبتکرانه در جهت ارائه فعالیت‌ها و اقدامات دولت گزارش‌های خوب و مستمری می‌دهند تشکر کرد اما بد نیست هر ازگاهی تلنگری هم به برخی رسانه‌ها زده شود چراکه بعضی از کارها ملی هستند و مخصوص یک دولت و فرد خاص نیستند و رئیس‌جمهور هم روی چنین بحث‌هایی تاکید دارد که رسانه‌ها به آنها بپردازند.

وی افزود: مثلا کار بزرگی مثل برجام فقط برای این دولت نیست بلکه برای نظام، کشور و امنیت ملی ماست که باید به آن پرداخته شود. خوشبختانه در شرایط جدید صدا و سیما حرکت‌های بهتری صورت گرفته اما شاهد بودیم برخی برنامه‌ها تمام‌قد در مقابل هر نوع فعالیت دولت ساخته می‌شد و برای جبران آن شرایط خوب است که صداوسیما فعال‌تر باشد. تیم رسانه‌ای دولت هم اخیراً فعال‌تر شده و ارتباط قوی‌تری با رسانه‌ها خواهد داشت.

بانک در پاسخ به این انتقاد که به نظر می‌رسد فعالیت‌های دولت محدود به سیاست‌های خارجی بوده است، خاطرنشان کرد: دولت مجموعه‌ای کامل از وظایف و مسوولیت‌هایی است که توسط نهادهای راهبری و در قالب برنامه‌ها و قوانین بالادستی وظایف به آن محول شده است. هر دولتی برای هر حرکتی نمی‌تواند فقط به یک حوزه توجه کند و باید همه مسائل را به صورت همزمان پیش ببرد البته طبیعی است که فعالیت‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: در همان مدتی که دولت مشغول حل و فصل مساله هسته‌ای بود و همچنان تحریم‌ها ادامه داشت تورم از 0 درصد به 12 درصد رسید یا ثبات قیمت ارز و ریال به وجود آمد که نشان می‌دهد دولت همزمان با پیشبرد برجام اصلاحات اقتصادی خوبی داشته یا در زمینه فرهنگی شاهد بازگشایی خانه سینما و فروش بالای فیلم‌های ایرانی هستیم. در حوزه اجتماعی هم آرامشی که دولت فراهم کرد تنش‌ها را کمتر کرد و نتیجه‌اش انتخابات 94 بود.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه انتقاد برخی منتقدین درست نیست، اظهار کرد: البته طبیعی بود که برجام با توجه به بعدی که در داخل و خارج داشت بیشتر نمود پیدا کند. از طرفی منتقدان هم به شدت علاقه‌مند بودند که برجام را بزرگتر از شرایط موجود نشان بدهند تا در صورت ناموفق بودن آن دولت ناکارآمد جلو داده شود که این مساله هم باعث شد برجام و سیاست خارجی بیشتر به چشم بیاید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سه سال توسط دولت بیان کرد: در جلسه‌ای که هیات دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، ایشان به نکته ویژه‌ای اشاره داشتند و آن این بود که اقدامات دولت به صورت هنرمندانه و مستمر ارائه شود. برخی‌ها هم می‌پرسیدند چرا دولت کمتر از اقدامات خود صحبت می‌کند. سیاست دولت این بود که فارغ از حواشی و به صورت متمرکز برنامه‌های خود را مستمر دنبال کند اما اکنون امکانات و فرصتی فراهم شده که بعد از سه سال بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم در قالب یک نمایشگاه هنری به اطلاع مردم برسد.

بانک با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت در هفته آینده اضافه کرد: این نمایشگاه با عنوان هنر تدبیر و از دهم مهر (شنبه) به مدت یک هفته در فضای باز تالار وحدت برگزار می‌شود و شنبه توسط معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه در قالبی هنرمندانه مثل عکس، اینفوگرافی، ویدئو، ویدئوبال و صوت خطی دستاوردهای سه ساله دولت به نمایش در می‌آید و از هنرمندان و متخصصان برای برگزاری این نمایش کمک گرفته شده است.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری در پایان گفت: البته اینگونه نیست که تنها یک نمایشگاه جایگزین کل بخش‌های اطلاع‌رسانی دولت باشد اما این نمایشگاه متفاوت و با ویژگی‌های جدیدی خواهد بود که در طول نمایشگاه هم قطعا از نظر مردم استفاده می‌شود. ضمن اینکه در نظرسنجی‌هایی که در ماه گذشته بخش‌های مختلف انجام داده‌اند موقعیت دولت بسیار خوب و مناسب ارزیابی شده است.

منبع: ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
12 تا هم برای ما نجومی است , پر پول
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین