کد خبر: ۳۹۸۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

وزیر اطلاعات: باید برخوردها را واقعی کرده تا آسیب‌ها به حداقل برسد

وزیر اطلاعات گفت: مخدوش شدن امنیت روانی جامعه بسترساز تهدیدها و آسیب‌ها است و زمینه بسیاری از تخلفات را در جامعه فراهم می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی کشور، رؤسای کل دادگستری‌ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد اظهار کرد: اسلام در پی حاکم شدن امنیت روانی در جامعه است، امنیتی توأم بانشاط که از ضرورت‌های یک جامعه سالم است.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه رسالت حکومت و نظام اسلامی تأمین امنیت برای جامعه است، گفت: این احساس امنیت در جامعه تمامی تهدیدها و آسیب‌ها را برطرف می‎کند و سلب امنیت زمینه بسیاری از ناهنجاری‎ها را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که این امنیت را سلب کند مثل ورود به حریم شخصی افراد و مانند آن خلاف شرع اسلام است، تصریح کرد: در واقع نمی‌شود با توهمات متعرض مردم شده و آرامش و امنیت روانی را از آنان سلب نمود.

علوی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این زمینه که احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است، افزود: در این راستا همکاری دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف امنیتی، نظامی و اطلاعاتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که طی سال‌های اخیر این همدلی، هم‌زبانی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مؤثر بر امنیت قابل‌توجه است.

وی ادامه داد: این همدلی به‌گونه‌ای است که رهبر معظم انقلاب هم نسبت به آن ابراز خشنودی نموده‌اند و بر تداوم و توسعه‌ی آن تأکید کرده‌اند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه این هم‌افزایی در عرصه نظارت موجب شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها و برنامه‌ریزی اصولی و مدیریت منسجم آن‌ها می‌شود، گفت: از جمله این تهدیدها که از سوی رهبر انقلاب هم‌ بارها گوشزد شده مسئله نفوذ است.

علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات با همکاری دستگاه قضایی و سایر نیروهای مؤثر در این حوزه با هوشمندی و مطالعه و دقت نظر در عرصه مقابله با نفوذ باید طرحی دانش‌بنیان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: منابع نفوذ، روش‌ها، پوشش‌ها و مقاصد نفوذ باید شناسایی و راه‌های مقابله با آن باید با حساسیت و دقت زیاد بررسی و محاسبه شود چنانکه امروز عده‌ای بازار این نفوذ و برخی دیگر در معرض این نفوذ هستند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز بخشی از اطلاعات و نفوذ دشمن از طریق تخلیه تلفنی صورت می‌گیرد که باید نسبت به این امر حساسیت و توجه کافی داشته باشیم ضمن آنکه فضای مجازی هم از دیگر مسیرهای نفوذ دشمن است اما باید با برخورد ایجابی و مدیریت صحیح از این امکان به‌عنوان فرصتی برای کشور بهره ببریم.

وی از دیگر آسیب‌ها در کار دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی را نحوه برخورد با عناوین مجرمانه دانست و گفت: استفاده ابزاری از اعمال مجرمانه برای برخورد باهدف‌های سیاسی و مانند آن آسیبی جدی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

علوی افزود: باید برخوردها را واقعی کرده و با عناوین مجرمانه واقع‌بینانه و واقع‌گرایانه برخورد کنیم تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی از دیگر تهدیدات را عملیات روانی علیه دستگاه قضا برشمرد تا با این کار آنان را به صدور احکام دلخواه وادار نمایند عنوان نمود و افزود: هیچ فرد حقیقی و حقوقی حتی دستگاه‌های حاکمیتی حق ندارند دستگاه قضا و قضات را تحت‌فشار قرار دهند.

وزیر اطلاعات در ادامه تصریح کرد: باید احکام صادره خداپسندانه و شرعی باشد و از دایره عدالت خارج نشود و رضایت خداوند ارجح بر هر رضایتی باشد.

وی گفت: باید تدبیر در چارچوب شرع مقدس اسلام باشد و اقدام خلاف شرع جواب نمی‌دهد، کار اطلاعاتی نیز در چارچوب احکام شرع و رعایت موازین اخلاقی نتیجه مطلوبی در بردارد.

وزیر اطلاعات توسعه‌ تهدیدات اعتقادی را از دیگر مباحث نفوذ دانست که در قالب ترویج مسیحیت تبشیری، فرقه‌های نوظهور و مانند آن از سوی دشمن پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت و توجه دستگاه‌های امنیتی و نظارتی افزود: پیش از آن دستگاه‌های فرهنگی و علمی و حوزه‌های علمیه باید وارد میدان شوند.

به گزارش فارس، وزیر اطلاعات در ادامه تهدیدهای تروریستی را از دیگر محورهای موردتوجه دشمن خواند و افزود: با همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی دشمنان این ملت و نظام با اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات و همکاری دستگاه‌های قضایی این موضوع مهارشده و حتی یک مورد عملیات تروریستی موفق در کشور نداشته‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین