کد خبر: ۳۹۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

سازمان ملل آمریکا را به کشته 15 غیرنظامی در افغانستان متهم کرد

سازمان ملل اعلام کرد، آمریکا در حمله پهپادی اخیر خود در شرق افغانستان دست کم 15 غیرنظامی را کشته و 13 تن دیگر را نیز زخمی کرده است و باید یک تحقیقات مستقل درباره این حادثه انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارش‌ها این حمله هوایی اوایل صبح چهارشنبه در شرق افغانستان رخ داده و مقامات آمریکایی گفتند که در این حمله یک هدف متعلق به گروه تروریستی داعش را در منطقه آچین در استان ننگرهار هدف قرار دادند.

هیات کمکی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما اعلام کرد: ممکن است تعدادی شبه نظامی در این حمله پهپادی آمریکا کشته شده باشند اما بسیاری از قربانیان آن غیرنظامیان شامل دانشجویان و یک معلم و همچنین اعضای خانواده‌های حامی دولت افغانستان بودند.

سازمان ملل در این بیانیه خود تصریح کرد: هیات یوناما بر لزوم اینکه همه طرف‌های درگیر در افغانستان به وظایفشان تحت قوانین انسان دوستانه بین‌المللی پایبند باشد تاکید می‌کند. یوناما از نیروهای دولت افغانستان و همچنین نیروهای نظامی بین المللی در این کشور می‌خواهد تا یک تحقیقات سریع، مستقل، بی‌طرفانه، شفاف و موثر نسبت به این اتفاق  انجام دهند.

براساس گزارش‌ها این غیرنظامیان در یک روستا جمع شده بودند تا از بازگشت یک ریش سفید محلی از سفر حج استقبال کنند و به هنگام وقوع این حمله خواب بودند.

فرماندهی نظامی آمریکا نیز تایید کرد که یک حمله هوایی در منطقه آچین انجام شده و هدف آن را شبه نظامیان داعش خواند اما گفت که مشغول جمع آوری اطلاعات درباره کشته شدن غیرنظامیان در این حمله است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین