کد خبر: ۳۹۹۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
وضعیت وخیم سیل زدگان کره شمالی

خطر وقوع یک فاجعه دیگر در کره شمالی+تصاویر

یک ماه پس از سیل ویرانگر در شمال شرقی کره شمالی آژانس‌های کمک‌رسانی و امداد و نجات هشدار داده‌اند که بسیاری از بازماندگان این سیل بی خانمان شده‌اند و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های شیوع یافته در فصل سرما هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی درباره وضعیت کره شمالی بعد از سیل، به نقل از «پاتریک الیوت» نماینده فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های وابسته به آن می‌نویسد: «وضعیت در حال حاضر دشوار است و تا دو یا سه هفته آینده وضعیت متفاوتی را پیش رو خواهیم داشت»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ صلیب سرخ هشدار داده است که بارش برف در ماه اکتبر در کره شمالی می‌تواند وضعیت را برای بازماندگان سیل «فاجعه‌بار» سازد. این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: «مردم سیل‌زده منابع زغال سنگ خود را از دست داده‌اند و کوره‌های موقت برای گرم نگهداشتن آنان کافی نیست. آنان به سقف مناسب بر سر خود و سوخت و لباس گرم نیاز دارند. خطر وقوع یک فاجعه دیگر بسیار نزدیک، محتمل و متاسفانه واقعی است». 

الیوت در این باره اشاره کرده است که تعداد افراد مسن و جوان مبتلا به عفونت های تنفسی و اسهال در کره شمالی پس از سیل اخیر در حال افزایش بوده است. 

سیل اخیر بدترین سیل در یک دهه گذشته در کره شمالی بوده است و منجر به بی‌خانمان شدن بیش از ۷۰ هزار نفر شده است. گفته می‌شود که مجموعا ۱۴۰ هزار نفر ناامیدانه نیازمند کمک‌رسانی در استان شمالی «هامگیونگ» در کره شمالی هستند. این شبکه خبری در ادامه افزوده است که در تاریخ ۲۱ سپتامبر صلیب سرخ جهانی درخواست اضطراری کمکی ۱۵.۵ میلیون دلاری را به مظنور کمک‌رسانی به ۳۳۰ هزار نفر از سیل زدگان کره شمالی مطرح کرد اما تنها ۱۱ درصد از این مبلغ درخواستی تامین شده است. 

سازمان ملل متحد این منطقه سیل زده در کره شمالی را جزو مناطق فقیر رده بندی کرده است و در گزارش‌ها اشاره شده است که کودکان زیر پنج سال در آنجا از کوتاهی قد رنج می‌برند. بیش از ۲۷ هزار هکتار زمین زراعی که مواد غذایی ضروری برای بسیاری از خانواده‌ها در آن منطقه را فراهم می‌کنند نیز بر اثر سیل اخیر از بین رفته‌اند. تنها ۴۵ کلینیک درمانی برای کمک‌رسانی به جمعیت سیل‌زده وجود دارد و ارائه آب اشامیدنی سالم به ۶۰۰ هزار نفر در سرتاسر آن استان سیل زده مختل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
1
امداد رسانی و امداد گیری ، آرمشش در کره و ژاپن الگوی جهان است
شعبون بامخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
6
برن و دست و پاي اون جون رو ماچ كنن! خلايق هر چه لايق.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین