کد خبر: ۳۹۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

قاضی ارشد ایالت آلاباما برکنار شد

خبرگزاری رویترز خبر داد که یک هیات قضایی، رئیس دیوان عالی ایالت آلاباما آمریکا را به علت مخالفت با قانونی کردن ازدواج افراد دگرباش بر کنار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری رویترز دیروز (9 مهر) نوشت که روی مور (Roy Moore) 69 ساله با صدور بخشنامه ای به قضات ایالتی دستور داده بود که برای این ازدواج ها سند صادر نشود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی در سال 2003 نیز به علت خودداری از برچیدن یادمان 10 فرمان حضرت موسی (ع) از سمت خود برکنار شده بود. با این حال در سال 2012 رای دهندگان وی را دوباره به سمت رئیس دیوان عالی ایالت آلاباما برگزیدند.

قاضی ارشد ایالت آلاباما برکنار شد

مور با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از این تصمیم آن را سیاسی خواند و اعلام کرد که این گروهها به علت مخالفت آشکار وی با فعالیت های غیر اخلاقی آنان در این برکناری دست دارند.

وکیل مور نیز اعلام کرد که این حکم نشان دهنده سوء استفاده از قدرت است و درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ایالت آلاباما یکی از ایالت های مذهبی آمریکا به شمار می رود که با نزدیک به 5 میلیون نفر جمعیت و بیش از 135 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوب شرقی آمریکا قرار دارد. مرکز این ایالت مونتگمری است که 205 هزار نفر جمعیت دارد.

همجنسگرایی درحالی که یک انحراف اخلاقی و خلاف موازین ادیان الهی است در سال های اخیر در برخی کشورهای غربی به رسمیت شناخته شده است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین