کد خبر: ۳۹۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

جنتی در آیین رونمایی از کتاب ابعاد مذاکرات ظریف: سختی حواشی کار سیاست بر دوش دیپلمات هاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حواشی معمولا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در فرایند کار سیاسی و دیپلماتیک اثر می گذارد و بار اصلی آن بر دوش دیپلمات هاست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش عصر شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، علی جنتی در آئین رونمایی از کتاب ابعاد ظریف مذاکرات افزود: کارهای بزرگ به ویژه در حوزه سیاست و دیپلماسی، برخوردار از حاشیه هایی است که معمولا از نظرها پنهان می ماند. نکاتی که معمولا دیده نمی شود و در بالای اخبار و گزارش ها پنهان می ماند.
وی تصریح کرد: بیشتر شهروندان، سیاستمداران را از طریق رسانه ها تماشا می کنند در قالب شخصیت هایی با لباس های اتوکشیده، چهره ای گشاده همراه لبخند رضایت؛ و چنین تصور می کنند که اهل سیاست دل خجسته ای دارند! نه غم و غصه ای! نه بیماری و نگرانی! و نه دلتنگی برای اهل و عیال!

جنتی اظهار داشت: اینها برخی از برداشت های نادرست و حواشی دیپلماسی است که ابعاد ظریف آن نادیده گرفته می شود.
وی ادامه داد: برادر ارجمندم دکتر ظریف بیش از هر کس به این حواشی واقف است این حواشی معمولا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در فرایند کار سیاسی و دیپلماتیک اثر می گذارد و بار اصلی آن بر دوش دیپلمات هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شاید بهترین و شیواترین شیوه برای تلطیف و بیان این حواشی زبان طنز باشد اظهار داشت: زبان قادر است برای ماجراهای تلخ دستکم پوششی شیرین فراهم کند و با لطافت و ظرافت به فهم و ادراک مسائل کمک نماید؛ کاری که در کتاب ابعاد ظریف به مذاکرات صورت پذیرفته است.
وی گفت: حتما به خاطر دارید زمانی را که وزیر امور خارجه برای شرکت در مذاکرات لوزان سوئیس مجبور بود بر صندلی چرخدار بنشیند و با وجود مشکل جسمی در برابر تیم مذاکره کننده مقابل قرار گیرد و از پس ترفندهای آنها برآید.

جنتی بیان داشت: تحمل همه ابعاد این دشواری ها و دلنگرانی ها برای یک دیپلمات آنگاه سهل و شیرین خواهد بود که مطمئن شود تلاش او منجر به پیروزی خواهد شد.
وی اضافه کرد: اینک حاصل این تلاش های مستمر و فشارهای ناشی از حواشی نادیده آن، سربلندی در پیشگاه خداوند و مردم و اقتدار سیاسی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: اینجانب به سهم خود به نمایندگی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه از تک تک اعضای تیم مذاکره کننده و به ویژه دوست دیرین و گرانقدرم جناب آقای دکتر ظریف به خاطر تدبیر هوشمندانه و مدیریت دقیق فراینده مذاکرات صمیمانه سپاسگذاری می کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین