کد خبر: ۳۹۹۳۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴

پیام بی‌سابقه رییس‌جمهور کره‌جنوبی به مردم کره شمالی:‌ فرار کنید

رییس جمهوری کره جنوبی روز شنبه در پیامی بی سابقه خطاب به مردم کره شمالی و مقامات نظامی آن کشور خواست برای نیل به آزادی از کشورشان فرار کرده و آنجا را ترک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
پارک گئون های رییس جمهور کره جنوبی امروز پس از آنکه یک سرباز کره شمالی با عبور از موانع مرز مشترک به کشورش پناهنده شد، پیام بی‌سابقه رییس‌جمهور کره‌جنوبی به مردم کره شمالی:‌ فرار کنیددر این پیام از مردم و نظامیان کره شمالی خواست برای چشیدن طعم آزادی کشورشان را ترک کنند و به کره جنوبی پناهنده شوند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی که به مناسبت روز نیروهای مسلح کشورش، سخن می گفت، مقامات نظامی کره شمالی را هدف قرار داده و از آنها خواست تا با ترک وطن خود و پناهنده شدن به کره جنوبی، حلاوت واقعی آزادی به سبک کره ای را بچشند.

خانم پارک در این خصوص افزود: ارزش های جهانی آزادی، دمکراسی، حقوق بشر و رفاه اجتماعی از حقوق ارزشمدی هستند که همه شهروندان جهانی به ویژه مردم کره شمالی باید از آن برخوردار شوند، به همین دلیل مرزهای کره جنوبی به روی همه مردم کره شمالی باز است تا آنها بتواند آرزوهای دیرینه خود که همان زندگی در رفاه کامل اجتماعی باشد را هرچه زودتر محقق ببینند.

رییس جمهور کره جنوبی تاکید کرد که مردم کره شمالی باید در این خصوص تصمیم درستی بگیرند و سئول این فرصت را در اختیار آنها قرار می دهد که به مسیر آزادی و صلح و دوستی بازگردند.

وی در عین حال از پیونگ یانگ خواست به فعالیت های هسته ای و موشکی خود پایان دهد تا علاوه بر کاهش فشارهای اقتصادی، زمینه های رهایی این کشور از انزوای بین المللی نیز فراهم شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی با بیان اینکه اتحاد دو کره فرصت جدیدی برای مردم هر دو کشور بوجود می آورد، از مردم کره شمالی خواست برای تحقق این مهم تلاش کنند.

این درخواست پارک گئون های در حالی مطرح می شود که کره شمالی به شدت نسبت به تصمیم سئول برای استقرار موشک های تاد در کره جنوبی معترض است.

کره جنوبی و آمریکا پس از چند ماه مذاکره و گفت وگو به تازگی به توافق رسیدند که سامانه تاد را تا پایان سال ۲۰۱۷ در شبه جزیره کره و در نزدیکی منطقه ای که با شهر سئول ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد، مستقر کنند. اجرای این طرح با مخالفت شدید کره شمالی، چین و روسیه همراه شده است.

منبع:‌ ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
5
درود بر رییس جمهور کره جنوبی
التماس تفکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
8
خانم رئیس جمهور میشه ما هم به کره بیایم؟
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
3
چرا نمیشه
برید همه باید قاچاقی برن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین