کد خبر: ۳۹۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲

آغاز رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان

رزمایش دوجانبه دریایی ایران و پاکستان با حضور ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های سرزمینی پاکستان در بندر کراچی آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، پس از هماهنگی‌های لازم بین فرماندهان ناوگروه چهل‌وسوم نیروی دریایی راهبردی ارتش و نیروی دریایی پاکستان، رزمایش مشترک دریایی بین این دو کشور با محوریت امداد و نجات دریایی در آب‌های سرزمینی پاکستان در بندر کراچی آغاز شد.

بر اساس این گزارش، تمرین‌های متعددی طی این رزمایش مشترک از جمله تمرین تجسس و نجات، تبادل عمودی بالگرد، تمرین‌های مخابراتی با استفاده از پرچم، چراغ، رادیوتلگرافی و همچنین صورت‌بندی و ترکیب‌های مختلف یگان‌های شناور ایران و پاکستان برابر سناریوهای از پیش تعیین شده برگزار شد.

در این رزمایش چهار فروند یگان شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوهای موشک انداز فلاخن و خنجر، ناو پشتیبانی کنارک و همچنین یک فروند بالگرد AB  این نیرو حضور داشتند.

همچنین در طول مدت حضور ناوگروه چهل‌وسوم نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندر کراچی پاکستان برنامه‌های متعددی از جمله دیدار فرماندهان این ناوگروه با فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی پاکستان و بازدید از یگان‌های شناور یکدیگر در راستای تبادل آموزشی و تعاملات دریایی برگزار شد.

ناوگروه چهل‌وسوم نیروی دریایی ارتش از روز سه‌شنبه ششم مهر پس از حضور در آب‌های سرزمینی پاکستان در بندر کراچی این کشور پهلو گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین