کد خبر: ۳۹۹۶۳۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
معافیت‌های مالیاتی؛ راهکار موثر ایران برای توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌های خارجی

ایران جواهری در خاورمیانه که کشف‌ خواهد شد/پیشنهاد اغواکننده ایران برای سرمایه‌گذاران

امید آن وجود دارد با رونق صنعت گردشگری در ایران بیش از ۱۴۰ هزار شغل جدید ایجاد شود. برنامه ایران برای ساخت ۱۷۰ هتل چهار و پنج ستاره است این برنامه‌ها در حال حاضر در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- پیش‌بینی‌ها درست بودند. توافق هسته‌ای که حاصل شد صحبت از رونق صنعت گردشگری ایران بود. اکنون در اجلاس ایران جواهری در خاورمیانه که کشف‌ خواهد شد/پیشنهاد اغواکننده ایران برای سرمایه‌گذارانبین‌المللی گردشگری ایران طرح تازه و اغواکننده‌ای را برای هتلداران خارجی ارائه داده است: ۱۳ سال معافیت مالیاتی. این طرح شامل معافیت مالیاتی پنح تا حداکثر ۱۳ ساله برای جلب نظر مساعد مدیران هتل‌های خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در ایران خواهد بود.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت «المانیتور» با انتشار گزارشی در این‌‌باره می‌نویسد: «این موضوع می‌تواند صنعت گردشگری آسبب‌دیده ایران در دوران تحریم‌های بین‌المللی را بهبود بخشد. محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد در جمع مدیران هتل‌های خارجی از ۱۸ کشور جهان که اخیرا در تهران جمع شده بودند و اکثر آنان از هتلداران اروپایی بودند، گفته است که پیشنهاد ایران معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی در این‌بازه زمانی است. اولویت حسن روحانی رییس جمهوری ایران رونق صنعت گردشگری پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی برای مقابله با مشکلات اقتصادی پیش‌روی ایران بوده است. به لطف گرم شدن روابط ایران با کشورهای خارجی در دوران پسا تحریم تعداد بازدیدکنندگان خارجی از ایران به ۵.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ میلادی افزایش یافته‌اند. این میزان در سال ۲۰۰۹ میلادی ۲.۲ میلیون نفر در سال بود. ایران امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی بتواند تعداد بازدید سالانه گردشگران را به ۲۰ میلیون نفر در سال برساند. ایران همچنین امید دارد که در طول پنج سال آینده ۳۰۰ هتل جدید در آن کشور افتتاح شوند. ایران در این زمینه نیازی جدی دارد چرا که بسیاری از اقامتگاه‌های توریستی در ایران کیفیت پایین سرویس‌دهی دارند». 

المانیتور اشاره می‌کند که امید آن وجود دارد با رونق صنعت گردشگری در ایران بیش از ۱۴۰ هزار شغل جدید ایجاد شود. برنامه ایران برای  ساخت ۱۷۰ هتل چهار و پنج ستاره است این برنامه‌ها در حال حاضر در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته‌اند. 

«کریستوفر لندیس»مدیر اجرایی گروه هتل‌های «آکور» فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفته بود که آن شرکت در حال کار برای اجرای ۱۰ تا ۱۵ پروژه در ایران است. علاوه بر آکور که نخستین شرکت بین‌المللی در صنعت هتلداری بوده که پس از توافق هسته‌ای در ایران شعبه‌ای را افتتاح کرده است نووتل و ایبیس نیز هتل‌های دیگری بوده‌اند که سپتامبر گذشته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی شعب‌شان را افتتاح کردند. 

مدیر اجرایی گروه هتل‌های آکور امیدوار است که بتواند پروژه افتتاح مشابه هتل در شهر مذهبی مشهد را نیز اجرایی کند. او می‌گوید: «آن شهر مقصد اصلی زائران است و پس از عربستان سعودی بیشترین میزان زائر در حدود ۲۵ میلیون نفر را به سوی خود جذب می‌کند».

المانیتور اشاره می‌کند که یک مسئول از هتل‌های امارات متحد عربی نیز گفته است که بر سر امضای قراداد احداث هتل در مشهد با مقام‌های ایرانی به توافق رسیده است. «عماد الیاس» مدیر گروه هتل‌های «رودا» در دبی در این‌باره گفته است که مایل به سرمایه‌گذاری در ایران است. او می‌گوید: «ایران یک معدن طلاست جواهری است که نیازمند کشف است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
16
رونق گردشگری فقط یک زمان اتفاق خواهد افتاد .از نگاه امنیتی به توریست ها دست برداریم و همچنین سیاست های کشور در روابط بین الملل هر ساعت عوض نشود و با حرف های پوچ این روابط را به خطر نیاندازیم در ضمن قوانینی که گردشگر را فراری میدهد را عوض کنیم . مگر نه اگر بهشت را نیز در ایران بسازیم فایده ای ندارد و کشور بعد از پایان نفت بیابانی بیش نخواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
7
0
هر تصمیم ، که مشارکت ، دانشگاه ، مجلس ، حوزه را ، دولت تشویق و جذب کند ، آن طرح به سرانجامی
کار آمد ، و عزت مند می رسد .
رضا
|
United States
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
3
3
به جایی نمیرسد.
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
1
11
ایران! گردشگری؟ امکان ندارد تنها کشور که حجاب اجباری برای توریست هایش وضع کرده ایران است
علی معرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
1
ما که چیزی نمی بینیم
آقایون پلیس نمیذارن کسی بی حجاب بیاد ایران
علی معرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
1
اتفاقا لخت بودن باعث آزمایش افرادیه که مومند
وگرنه اگر همه چادر سرشون باشه دیگه چه امتحانی؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
قطره های آب به مرور زمان یک سنگ سخت را سوراخ میکند . فرایند اصلاحات هم همینقدر زمان بر است ولی در نهایت شدنی است . باید در مقابل تفکری که مخالف جذب توریسم است ایستاد و مقاومت کرد . در نهایت پیروزی با تفکر اصلاح طلبی هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین