کد خبر: ۳۹۹۸۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
افزایش تنش بین آمریکا و روسیه درباره بحران سوریه

آمریکا همکاری با روسیه در سوریه را متوقف کرد/کاخ سفید: روس‌ها صبرمان را تمام کردند/ واکنش مسکو

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید روس‌ها صبر آمریکا و دیگران را با بی‌توجهی به تعهدات خود در سوریه، تمام کردند و واشنگتن به همین خاطر، تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
یک سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت، وزیر امور خارجه این کشور همتای روسی خود را در جریان تصمیم واشنگتن مبنی بر تعلیق آمریکا همکاری با روسیه در سوریه را متوقف کرد/کاخ سفید: روس‌ها صبرمان را تمام کردند/ واکنش مسکوهمکاری با روس‌ها در خصوص توافق آتش‌بس سوریه گذاشته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، جان کری، رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور به سرگئی لاوروف، همتای روسی خود اطلاع داده که واشنگتن تصمیم گرفته است همکاری خود را با مسکو در خصوص توافق آتش‌بس در سوریه تعویق کند.

در همین حال جان کربی، دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: واشنگتن همکاری دوجانبه با روسیه در خصوص توافق آتش‌بس در سوریه را متوقف می‌کند.

در واکنش به این اقدام آمریکا، روسیه اعلام کرد که واشنگتن از انجام تعهدات خود بازمانده و سعی می‌کند طرف روسی را در مظان اتهام قرار دهد.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: واشنگتن صرفاً از عمل به تعهدات کلیدی خود بر اساس توافقات صورت گرفته بازمانده است و اکنون ظاهراً آمریکایی‌ها سعی می‌کنند بار مسئولیت را بر دوش طرف دیگری بیاندازند.

وی اضافه کرد: آمریکا نتوانسته تعهدات خود را در قبال تمایز میان جناح‌های مخالف و تروریست‌ها در سوریه اجرایی کند.

به گزارش ایسنا، کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته امور خارجی مجلس علیای پارلمان روسیه نیز به انتقاد از این تصمیم آمریکا پرداخت و گفت: روسیه برای ادامه مذاکرات با آمریکا در خصوص سوریه تا آخرین لحظه تلاش کرده و تنها موضع ما این بوده که فرصت تحقق فرآیند صلح سیاسی پایدار را زنده نگه داریم.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید هم به قطع مذاکرات کشورش با روسیه در موضوع سوریه و نظر دولت آمریکا در این خصوص پرداخت.

به گزارش فارس، ارنست سخنان خود را با انتقادی سخت آغاز کرد و گفت: «صبر همه از اقدامات روس‌ها تمام شده است.»

سخنگو ادامه داد: «روس‌ها ابتدا اعتبار زیادی کسب کردند با ارائه تعهداتی که به آنها پایبند نبودند؛ از ابتدای دخالت نظامی آنها در سوریه، اقدام موثری از جانب آنها علیه داعش ندیدیم.»

ارنست گفت: «کارشان به قدری کم‌کیفیت شده که سعی می‌کنند با به نام زدن کارهای موفق آمریکا، برای خود اعتبار کسب کنند.»

چندی پیش هم روس‌ها و هم آمریکایی ادعا کردند که در حمله هوایی خود «ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش را کشته‌اند.

سخنگو از ایران هم نام برد و گفت: «حالا دیگر فقط ایران و روسیه از بشار اسد حمایت می‌کنند و دیگر اعضای جامعه جهانی، آنها را به خاطر این کار به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهند.»

مقامات آمریکایی معمولاً کشور خود را با چند کشور صنعتی و متمول غربی دیگر جمع می‌بندند و این جمع را «جامعه جهانی» می‌خوانند.

ارنست گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل پایبند نماندن روس‌ها به تعهداتشان در سوریه، تحریم‌های جدیدی را علیه آنها اعمال خواهد کرد. آمریکایی‌ها پیش از این نیز روس‌ها را به دلیل مسائل اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه، تحریم کرده بودند.

سخنگوی کاخ سفید با وجود همه این انتقادات و تهدیدها البته گفت که کل بحث مذاکرات چندجانبه بین‌المللی با روس‌ها برای ایجاد صلح در سوریه، هنوز به محاق نرفته است.

وی گفت: «روس‌ها و دیگر اعضای جامعه جهانی هنوز اعتقاد دارند که راه حل بحران سوریه، نظامی نیست.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
جنگ جهانی میشه
مردم عادی بیگناه مثل ما چه گناهی کردیم
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
مردم گناه کارند که خودشون رو تغییر نمیدن
اگر همه تغییر کنند جامعه تغییر میکنه وگرنه جنگه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین