کد خبر: ۴۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

حدادعادل: کسانی که ما را مسخره می‌کردند حالا بیشتر از ما دلواپس شده‌اند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسانی که ما را مسخره می کردند که چرا دلواپس هستید امروز دلواپس‌تر از خود ما شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی حدادعادل شب گذشته در اختتامیه نمایشگاه مهر درخشان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: توحید بدون ولایت محقق نمی‌شود، توحید وقتی محقق می‌شود که حکومت صالح به دست ولی خدا برسد، این حرف مفهوم سیاسی و معنوی عمیقی دارد.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ولایت امام رضا(ع) شرط آن توحید است انقلاب اسلامی نیز زنده کننده ولایت است، بیان کرد: همه دشمنی‌ها با این انقلاب بر سر این است که مفهوم حاکمیت خدا و وحی را وارد سیاست و حکومت کرده و این باعث ایجاد یک اختلاف بنیادی با غرب شده است. در غرب که می‌گفتند حکومت دینی مربوط به قرون وسطی بوده اما حالا می‌بینند یک واقعیتی نزدیک به 40 سال ایستادگی کرده و حالا این مفهوم را به تمام دنیا صادر می‌کنند.

حدادعادل با اشاره به اینکه امام هشتم(ع) در حدیث سلسله الذهب می‌فرمایند من شرط توحیدم، افزود: زئران و خدمت‌گذاران امام رضا(ع) بدانند در مجموعه امکانات کشور، آستان قدس باید در خدمت انقلاب باشد. انقلاب هم باید بهره مند و در خدمت آستان قدس رضوی باشد. ما خوشحالیم که در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گرفته با تشخیص درست تولیت این آستان بخش کوچکی ظرفیت‌های آستان قدس در خدمت شعار سال قرار گرفت.

وی ادامه داد: همیشه و در طول سال‌های بعد از انقلاب اعتقاد داشتم هیچ ظرفیت معنوی، دینی و فرهنگی دیگری در کشور به ظرفیت آستان قدس رضوی وجود ندارد و باید طوری رفتار و برنامه ریزی کنیم  که این 27 میلیون زائری که هر ساله به مشهد می آید وقتی به شهر خود باز می گردند یک مسلمان ایرانی بهتری نسبت به گذشته شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آستان قدس را باید به منزله یک مدرسه بزرگ ملی تلقی کنیم گفت: بنابراین باید جمعیتی که به اینجا می‌آیند آموزش ببینند.

حدادعادل یادآور شد: از روز اول که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دشمنان قصد براندازی آن را داشتند و جنگ تحمیلی را نیز با همین عنوان به راه انداختند که ما را از بین ببرند. اما امروز در جمع بندی‌هایشان به اینجا رسیدند که جنگ اقتصادی به همراه یک مقابله فرهنگی علیه ملت ما به راه بیندازند،  یعنی از دو طریق با برنامه عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها بهانه بود،  تصریح کرد:  آنان می‌خواهند با فشار فرهنگی سرمایه ما را از کار بیندازند، تولید ما را متوقف کنند تا فقر، اعتیاد و بیکاری گسترش پیدا کند و مردم به دلیل مشکلات اقتصادی دچار انحراف فرهنگی شوند و از یک طرف با القاء تفکراتی در میان مردم از طریق جنگ نرم آنان را متمایل به کشورهای غربی کنند و بزرگترین سرمایه انقلاب را که حضور مردم در صحنه بودند را از ما بگیرند.

حدادعادل با تاکید بر این که مقام معظم رهبری نیز از چند سال قبل مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت کرده‌اند، گفت: در طول این سال‌ها رهبری راجع به هیچ موضوعی به اندازه اقتصاد مقاومتی سفارش نکرده اند و دغدغه ندارند،  نمایشگاه مهر درخشان را نیز از این جهت مهم می دانیم که نشان دهنده اقدام و عمل مسئولان آستان قدس در عمل به شعار سال است. چرا که از فضای مرده ای که در زیر این خیابان قرار داشته استفاده کردند و جایی که شاید روزانه 20 نفر از آن عبور نمی کردند حالا 500 هزار نفر بازدید کننده دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما باید مسیر را ادامه دهیم و اختتامیه این نمایشگاه به معنی پایان این حرکت نیست بلکه به معنی تائید و تجدید پیمان با رهبری است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که باید شعار خانواده ایرانی کالای ایرانی را  مطرح کنیم و جا بیندازیم، تصریح کرد: مردم ما به کشورشان علاقه دارند، ما باید با جلوگیری از قاچاق، بازار عرضه برای کالاهای داخلی ایجاد کنیم و نگوییم جنس ایرانی به درد نمی‌خورد چرا که این موضوع توهین به ملت است.

حدادعادل عنوان کرد: همه جای ایران باید به اجرای اقتصاد مقاومتی و عمل به آن کمک کند، مخصوصا مشهد که با 27 میلیون زائری که در طول سال دارد نباید میدان و بازار گسترده فروش تولیدات خارجی باشد.

وی با تاکید براین که نباید مشهد را تبدیل به بازار خارجی کنیم، گفت: مشهد نباید تبدیل به جایی شود که جیب مردم خالی شود و جیب دشمنان اسلام پر.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضع تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپس هستند، کسانی که ما را مسخره می‌کردند که چرا دلواپس هستید امروز دلواپس‌تر از خود ما شده‌اند.

حداد عادل یادآور شد: وزیر اقتصاد آلمان قبل از این که به ایران بیاید گفته بود شرط همکاری ما با ایران این است که شما رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسید. آنها انتظار دارند ملت ایران که انقلاب کرده و از روز اول هم شعارش مرگ بر اسرائیل بوده حالا برای یک کمک احتمالی آنان دست از آرمان‌هایش و حمایت از فلسطین و قدس بردارد و بر یک رژیم کودک کش جعلی را صحه بگذارد.

وی ادامه داد: با اینکه وزارت خارجه اعلام کرد ما اجازه دخالت به کسی در امور داخلی خود نمی‌دهیم که البته ما انتظار موضعی صریح‌تر داشتیم مشاهده کردیم که وزیر اقتصاد آلمان آمد و خیلی خونسرد  سر میز نشست و قراردادهایی را امضاء کرد.

حداد عادل با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با فشار اقتصادی ما را  از آرمان‌هایمان دور کنند، گفت: ما باید بر سر آرمان‌های خود پافشاری کنیم؛ چرا که ایران کشوری پهناور است و اگر خوب مدیریت شود با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان جلوی توطئه دشمن را گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین