کد خبر: ۴۰۰۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

انتقال عضو حزب یوکیپ انگلیس به بیمارستان پس از درگیری حزبی در پارلمان اروپا+عکس

منابع انگلیسی بامداد روز جمعه گزارش دادند 'استیون وولف' از اعضای برجسته حزب استقلال بریتانیا ( یوکیپ ) انگلیس، پس از درگیری با یک هم حزبی اش در محل پارلمان اروپا در استراسبورگ دچار تشنج شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، 'استیون وولف' 48 ساله که به دنبال استعفای اخیر 'دیانا جیمز' از رهبری حزب یوکیپ، از او به عنوان یکی از 'نامزدهای اصلی' رهبری این حزب نام برده می شود، در گفت وگو با روزنامه دیلی میل در بیمارستان، فاش کرده است، پس از آنکه یکی از اعضای حزب یوکیپ در پارلمان اروپا به او مشت زد، دچار تشنج شد.

وی در این گفت وگو آشکار ساخت که این ضربه مشت از سوی 'میک هوکم ' یک عضو حزب یوکیپ در پارلمان اروپا دریافت کرده است.

این نماینده حزب یوکیپ افزود:' میک هوکم که به نظر خیلی عصبانی می رسید و از کوره در رفته بود، در حین نزدیک شدن به من عنوان می کرد' مستر وولف فردی است که علاقه مند به در دست گرفتن رهبری حزب یوکیپ است. '

در همین حال به نوشته روزنامه دیلی میل، 'میک هوکم' هر گونه زدن مشت به استیون وولف را منکر شده و مدعی شده است که او به دلیل به زمین خوردن دچار تشنج شده است.

گفته می شود این درگیری روز پنجشنبه و پس از یک جلسه حزبی که 'برای رفع سوءتفاهم ها' در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار شده بود، صورت گرفته است.

نایجل فاراژ که به دنبال استعفای غیرمنتظره 'دایانا جیمز ' از رهبری حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر استقلال انگلیس (یوکیپ) به طور موقت رهبری این حزب را برعهده گرفته است، در صفحه توییتر خود نوشته بود: 'با کمال تأسف، در پی مشاجره و نزاع در جلسه نمایندگان بریتانیا در پارلمان اروپا که صبح روز پنجشنبه برگزار شد، استیون وولف بی هوش شد و به بیمارستان انتقال یافت.'

فاراژ که اعضای پارلمان اروپاست، پس از این یادداشت؛ از 'استیون وولف ' در بیمارستان عیادت کرد.
در همین حال سخنگوی پارلمان اروپا به رسانه ها گفته است که وولف 'در راهرو نزدیک تالار جلسات بی هوش شد و به بیمارستان انتقال یافت.

سخنگوی پارلمان اروپا در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه حزبی، نزاعی رخ داده، گفت در این مورد اطلاعی ندارد.

استیون وولف که حقوقدان است و در سال 2010 میلادی به حزب استقلال بریتانیا پیوسته است در سال 2014 میلادی به نمایندگی پارلمان اروپا انتخاب شد.

وولف اعلام کرده است که در انتخابات رهبری حزب یوکیپ برای تعیین جانشینی 'دایانا جیمز ' که او نیز نماینده پارلمان اروپا است، شرکت خواهد کرد.

حزب یوکیپ که در سال 1993 میلادی و با هدف تلاش برای خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا و مقابله به موج مهاجران اروپایی تشکیل شده است، از جمله حامیان اصلی برگزیت شمرده می شود.

این حزب اگر چه در مجلس عوام انگلیس تنها دارای یک کرسی است اما در جریان انتخابات سال 2014 پارلمان اروپا با کسب 22کرسی از 73 کرسی بریتانیا در پارلمان اروپا، تبدیل به بزرگترین حزب انگلستان در این پارلمان شد.

حزب یوکیپ در جریان همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در 23 ژوئن ( سوم تیرماه) برگزاری شد، در حمایت از برگزیت فعالیت چشمگیری داشت اما از زمان اعلام نتیجه همه پرسی ( 24ژوئن) و تصمیم 'نایجل فاراژ' به کناره گیری از رهبری، دچار مشکلات داخلی بوده است.

با رای اکثریت بریتانیایی ها به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن، نایجل فاراژ اعلام کرد که نقش خود را در این خصوص ایفا کرده و به این ترتیب زمان آن رسیده است که استعفا دهد. 

انتخابات اخیر رهبری حزب یوکیپ نیز متعاقب اعلام کناره گیری 'نایجل فاراژ' 52 ساله در 14 تیرماه گذشته ( 4 جولای 2016) از رهبری این حزب صورت گرفت.

دایانا جیمز' که در 16 سپتامبر گذشته با کسب 47.4 درصد در انتخابات رهبری حزب یوکیپ پیروز و جانشین 'نایجل فاراژ' شده بود، شامگاه 13 مهرماه اعلام کرد که استعفا داده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین