کد خبر: ۴۰۰۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

عروسک‌های ملل صاحب‌خانه شدند+تصاویر

پس از حدود سه ماه وقفه در فعالیت موزه‌ خصوصی «عروسک‌های ملل»، این‌بار این موزه فعالیت خود را در قالب نمایش آثار اهدایی آغاز کرد، تا پس از مرمت کامل بنایی که شهرداری تهران قول واگذاری آن را به این موزه داده است، موزه‌ «عروسک‌های ملل» نیز صاحب‌خانه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عصر روز جمعه (۱۶ شهریور) همزمان با روز جهانی کودک، موزه عروسک‌های ملل نمایش مجموعه عروسک‌های اهدایی از «شمس‌الدین مفیدی» و «محبوبه نورصالحی» را در خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی، کوچه تابان، پلاک ۱۱ آغاز کرد و به گفته‌ مسئولان شهرداری منطقه ۱۲، قرار است خانه‌ حدودا ۵۰ ساله‌ای که پشت موزه‌ نفت در کوچه فیات، چهارراه دروازه دولت قرار دارد برای همیشه به این موزه اختصاص پیدا کند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران، محمد حکمت، رئیس سابق موزه گرافیک، نوش‌آفرین انصاری دبیرشورای کتاب کودک، یکی از اهداکنندگان مجموعه‌ عروسک به موزه و چند نفر از سفارت آفریقای جنوبی برگزار شد، جمعیتی حدود ۵۰۰ نفره از علاقه‌مندان به عروسک‌ها نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش، «موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا» در حمایت از موزه عروسک‌های ملل، فضایی مناسب را برای نمایش مجموعه آثار اهدایی در اختیار گذاشته است تا علاقه‌مندان و دوستداران موزه عروسک‌های ملل امکان بازدید از این مجموعه آثار را داشته باشند.

برقعی، مسئول این موسسه، در افتتاح این نمایشگاه اعلام کرد  مکان کنونی موزه را برای همیشه در اختیار موزه عروسک‌های ملل می‌گذارد، در حالی که از سوی دیگر شهرام شهریار، از کارشناسان منطقه ۱۲ تهران، در همین مراسم اعلام کرد خانه‌ قرارگرفته در پشت موزه نفت که در اختیار شهرداری است، پس از مرمت برای همیشه به موزه‌ عروسک‌های ملل داده می‌شود.

موزه عروسک‌های ملل در سال ۱۳۹۳ با هزینه شخصی و در فضایی استیجاری آغاز به کار کرد و در طی دو سال، خدمات و فعالیت‌های مختلفی را برای شناساندن فرهنگ ایران و جهان به نسل جوان ارائه داد. در پی تعطیلی این موزه، دوستداران موزه عروسک‌های ملل در اقدامی خودجوش در فضایی مجازی کمپینی برای حمایت از موزه به راه انداختند و مردم و نهادهای غیردولتی و خصوصی مرتبط با کودکان و نوجوانان حمایت‌های مادی و معنوی خود را برای بازگشایی موزه ارائه دادند.


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
عكس هاى بيشترى بگذاريد در رابطه با عروسك هاى موزه ملل
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین