کد خبر: ۴۰۰۶۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

گلایه‌های مادر کانادایی: همسرم فرزندانم را دزدیده و به ایران برده است!

مادر این فرزندان اما طوماری آماده کرده است که از تردودو می‌خواهد از رییس جمهوری ایران درخواست کند که هر کار لازم و ممکنی را برای بازگرداندن فرزندانش به کانادا انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- می‌گوید همسرش فرزندانش را دزدیده و به ایران برده است. نامش «آلیسون آذر» است و می‌گوید شوهر سابقش به اتهام ربودن ۴ فرزند مشترک‌شان در ایران بازداشت شده است. نام همسر او سارن آذر است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آلیسون مادر کانادایی در مصاحبه با سایت «گلوبال‌نیوز» کانادا از دولت لیبرال کانادا به شدت انتقاد کرده است. او گفته است که احساس می‌کند دولت کانادا به او توهین و بی‌احترامی کرده و نسبت به وضعیت فرزندانش انفعال به خرج داده است. 

گلایه‌های مادری کانادایی: همسرم فرزندانم را دزدیده و به ایران برده است!

او روز پنجشنبه با حضور در پارلمان کانادا گفته است که جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا وعده داده بود که هر کاری را که بتواند برای بازگرداندن ۴ فرزند او انجام می‌دهد. این در حالیست که هنوز فرزندانش در ایران هستند. خانم آذر گفته است: «تقریبا ۱۵ ماه از این موضوع می‌گذرد فرزندان من در شرایط سختی هستند. پس دولت کانادا چه زمانی می‌خواهد وارد عمل شود؟ من انتظار بیش‌تری از این دولت دارم آنان ‌می‌توانند کارهای بیش‌تری انجام دهند و باید کار بیش‌تری انجام دهند». 

سارن آذر شوهر سابق او چهار فرزندنش را از کانادا در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی خارج کرده و به ایران برده است. او گفته است که به مدت دو هفته بچه‌هایش را به اروپا برده بود. الیسون آذر اقدامات قانونی و قضایی برای جلوگیری از انتقال فرزندانش به ایران را انجام داده بود اما تلاش‌های او بیهوده بوده‌اند. الیسون آذر گلایه می‌کند که دولت کانادا برخلاف ادعایش همه آن چه در توان دارد را برای بازگرداندن فرزنداش انجام می‌دهد. او می‌گوید: «این بسیار ناراحت‌کننده و ناامید‌کننده است». 

این سایت کانادایی اما اشاره می‌کند که مقام‌های کانادایی گفته‌اند که چالش اسیاسی برای پیگیری وضعیت بازگشت فرزندان خانم اذر نخست آن است که روابط دیپلماتیک میان تهران – اتاوا از سال ۲۰۱۲ میلادی قطع شده است و دوم آن که موارد آدم‌ربایی و ادعای یکی از والدین در این باره علیرغم رد این ادعا از سوی طرف مقابل می‌تواند وضعیت حقوقی را پرچالش‌تر سازد». 

این سایت اما اشاره می‌کند که خانم الیسون ماه مه گذشته با نخست‌وزیر کانادا دیدار کرد اما اکنون می‌بیند که هیچ پیشرفتی در روند مذاکرات حاصل نشده است. «استفن دیون» وزیر امور خارجه کانادا اما روز پنجشنبه گفته است که ما می‌خواهیم این کودکان به آعوش مادر خود بازگردند. الیسون آذر اما می‌گوید که او و خانواده‌اش سزاوار احترام هستند و وزیر به آنان بی‌احترامی کرده است. او گفته است: «واقعا از دیدن رفتار ناخوشایند وزیر امور خارجه ناامید شده‌ام». 

الیسون آذر اشاره کرده است که اگرچه سارن اذر در تاریخ ۱۲ ژوئن گذشته توسط مقام‌های ایرانی بازداشت شده بود اما به دلیل نبود اتهام و این‌که هیچ فردی از دولت کانادا با مقام‌های ایرانی تماس نگرفته بود، پرونده‌ای به جریان نیفتاد. 

سارن آذر پزشک است. گفته می‌شود که او پیش‌تر از هواداران گروه تروریستی پ ک ک بوده و در کانادا پناهنده شده بود اما گویا برای بازگشت به ایران توبه کرده است. 

علیرغم نگرانی‌های الیسون اذر پدر این کودکان گفته است که آنان خوب هستند و زندگی روزمره‌شان را دارند و به یادگیری زبان و فرهنگ و سنت‌های مختلف می‌پردازند. او گفته بود: «بچه‌های من در کانادا در منطقه‌ای جنگی به سر می‌بردند» و وضعیت زندگی آنان در کانادا را وحشتناک توصیف کرده بود. 

مادر این فرزندان اما طوماری آماده کرده است که از تردودو می‌خواهد از رییس جمهوری ایران درخواست کند که هر کار لازم و ممکنی را برای بازگرداندن فرزندانش به کانادا انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
3
منطقه جنگی!؟ این یعنی پناهندگی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
اينطور كه نشان مي دهد بچه ها از لحاظ رواني و جسمي سالم و تندرست هستند كه اين موضوع در خانواده هاي خوشبخت و سالم اتفاق مي افتد. چرا پدر و مادر چنين خانواده اي بايد از هم جدا شوند. كاش كسي ميانجيگري كند و آشتي شان بدهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین