کد خبر: ۴۰۰۹۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

عکس/ ادعای محقق چینی درباره زادگاه "زرتشت"

یک گروه تحقیقاتی چینی به تازگی مدعی شده زادگاه دین زرتشت در یک منطقه تاجیک نشین در حومه شهر «تاریم» در قله پامیر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : این گروه که سرپرستی آن برعهده«وو شین هوا» مسوول تیم پژوهش «جامع کوه کونلون جاده ابریشم سال 2016» است، می گوید که این نتایج را در بررسی های اخیر خود در این منطقه به دست آورده است.

به گزارش ایرنا، وی بدون ارائه مستندات دقیق وکشفیات خود دراین زمینه فقط به انتشار چند عکس بسنده کرده و مدعی شده این ویرانه‎ها متعلق به اماکن مذهبی دین زرتشت با قدمت 2500 ساله است.

 

او همچنین در سخنان خود که رادیو فارسی بین المللی چین به تازگی آن را منتشر کرده بدون ارائه توضیحات بیشتر و ارائه مستندات دقیق تر، ادعا می کند که این خرابه ها، تاکنون قدیمی ترین ویرانه‎های کشف شده در رابطه با دین زرتشت هستند.

مناطق مورد اشاره این محقق چینی زمانی جزو امپراطوری ایران در گذشته و جایگاه دیرپاترین مردمان از قوم ایرانی بود و این نکته ای است که از نگاه او و گروهش دور مانده و در گزارش منتشر شده به آن اشاره ای نشده است.

«وو شین هوا» در بخش دیگری از سخنان خود که قصد دارد این موضوع را به نوعی با جاده ابریشم باستانی و منطقه «شین جیانگ» متصل کند، می گوید: این موضوع نشان دهنده آن است که «شن جیانگ» به عنوان چهارراه تمدن جهان، نقش جایگزین ناپذیری در تبادلات تمدن های آسیا و اروپا داشته است.

با آنکه در مورد محل تولد زرتشت تاکنون پژوهش های گسترده ای صورت گرفته و محققان خاستگاه زرتشت را در سه نقطه مختلف در ایران می دانند، اما هنوز نتیجه نهایی در این خصوص به دست نیامده است.
ادعای این محقق چینی در حالی صورت می گیرد که پیشتر نیز برخی کشورها با تحریف آثار شاعران نامدار ایرانی، تلاش های گسترده ای را برای تغییر هویت آنان آغاز کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Oman
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
وقتی رسما تاریخ کشورمون که موجب وحدت اقوام مختلف ایرانی است از کتابهای درسی مدارس حذف شده دیگه چه انتظاری از بیگانه ها میشه داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
شک نکنید که مثل مولانا، عید نوروز و بسیاری از بزرگان و سایر میراث فرهنگی کشورمان که بدلیل بی توجهی داخلی و ملی مصادره یا در حال مصادره توسط اجانب میباشند، آیین زرتشت بزرگ نیز در معرض چنین تفسیرها و مخاطراتی قرار داشته باشد. باید به هوش بود و در حفظ میراث فرهنگی کشور بیش از این کوشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
زرتشت پیامبر ما ایرانیان است و زادگاه آن مرد بزرگ در خاک ایران . روانش شاد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین