کد خبر: ۴۰۱۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

با گرانترین گوشت جهان آشنا شوید+تصاویر

الکساندر پولمارد تنها قصابی در جهان است که گران‌قیمت‌ترین گوشت را عرضه می‌کند؛ گوشتی که می توان آن را مدت‌ها نگهداری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- سال ۲۰۰۰ را می‌خواهید یا ۲۰۰۳؟ این یک سوال معمول برای مشتری غربی در رستورانی است که در آن شراب سرو می‌شود اما درباره سفارش گوشت گاو طبخ شده شاید کمی عجیب و بی‌سابقه به نظر برسد؛ مگر می‌توان گوشت چند سال مانده را خورد؟‌

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ با این حال، الکساندر پولمارد تنها قصابی در جهان است که گران‌قیمت‌ترین گوشت را عرضه می‌کند؛ گوشتی که می توان آن را مدت‌ها نگهداری کرد. او کشاورز جوانی است که بیش از شش نسل قبلش نیز در زمینه پرورش دام و قصابی فعالیت کرده بودند. کسب و کار آنان در دهه ۹۰ میلادی دچار تحولی جدی شد؛ زمانی که پدربزرگ پولمارد و پدرش توانستند راهی را برای نگهداری گوشت به نام «خواب زمستانی» پیدا کنند. 

شبکه خبری «سی ان ان» درباره شیوه خاص آنان می‌نویسد: «در این روش، گوشت در معرض هوای سرد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قرار داده می‌شود و در محیطی با درجه دمای ۴۳- درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. این موضوع اجازه می‌دهد تا گوشت را بتوان تا هر زمانی که می‌خواهید نگهداری کنید و به گفته پولمارد گوشت به هیچ وقت کیفیتش را از دست نخواهد داد». 

اما قیمت این گوشت‌ها بسیار گران است. برای مثال، برای سفارش استیک دنده از گوشت سال ۲۰۰۰ میلادی باید ۳.۲۰۰ دلار پول پرداخت کنید. این جوان فرانسوی به همراه خاواده‌اش در شهری کوچک در شمال شرقی فرانسه زندگی می‌کنند. او می‌گوید که خانواده‌اش نمی‌خواهند گاوها را در سوله پرورش دهند چرا که در سوله هیچ فضایی برای پرسه زدن نیست. آنان در مزرعه پولمارد و خانواده‌اش در فضای باز هستند. او می‌گوید: «اینجا پناهگاه وجود دارد که آنان می‌تواند در زمان ریزش باران و برف به آنجا بروند. اینجا واقعا برای‌شان یک هتل پنج ستاره است»! 

پولمارد می‌گوید: «می‌خواهم سنت قصابی را دگرگون کنم و مردم را ترغیب کنم که بار دیگر گوشت با کیفیت خاص را تجربه کنند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
نمی‌خواهند گاوها را در سوله پرورش دهند چرا که در سوله هیچ فضایی برای پرسه زدن نیست. آنان در مزرعه پولمارد و خانواده‌اش در فضای باز هستند.

گوشت دام در اسارت ، گوشت با کیفیت گزارش شده یا نشده پژوهشی دیده نشد .
اما آزمایشگاه های علوم پزشکی کشور تا آنجا که اطلاع رسانی شده ، با اینکه آزمایشات روی حیوانات آزمایشگاهی در اسارت منسوخ شده ، ادامه می دهیم .
حال از زبان حکیمانه قصاب دام دار پیام بگیریم .
برای خرید و نگهداری حیوانات تحقیقاتی در اسارت هزینه گزاف می شود .
برای اطلاعات بیشتر گوگل کنید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین