کد خبر: ۴۰۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

واکنش رسانه امریکایی به انتشار فیلمی از لحظه بازداشت سیامک نمازی

«تصاویر مونتاژ شده در فیلم، تصویرهای با مضمون ضد‌امریکایی بودند. فیلم کوتاه است در حدود یک دقیقه و ۱۲ ثانیه به همراه موسیقی دراماتیک که بازداشت سیامک نمازی تاجر ایرانی را به همراه عکس پاسپورت امریکایی و کارت شناسایی او در امارات نشان می‌دهد.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- برای نخستین بار روز دوشنبه فیلمی توسط خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه فضایی از سیامک نمازی تاجر ایرانی- امریکایی که یک سال پیش در ایران بازداشت شده بود منتشر شد. به نظر می‌رسد که در این فیلم پیام منتقل شده به مخاطب این بوده که اتهام او جاسوسی بوده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه امریکایی «نیویورک‌تایمز» با انتشار گزارشی در این باره می‌نویسد: «تصاویر مونتاژ شده در فیلم، تصویرهای با مضمون ضد‌امریکایی بودند. فیلم کوتاه است در حدود یک دقیقه و ۱۲ ثانیه به همراه موسیقی دراماتیک که بازداشت سیامک نمازی تاجر ایرانی را به همراه عکس پاسپورت امریکایی و کارت شناسایی او در امارات نشان می‌دهد. در این ویدئو همچنین یک پهپاد امریکایی نشان داده می‌شود و تصاویری از جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست که بخاطر اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شده بود و کلیپ‌هایی از ملوانان امریکایی که زانو‌زده در حالت تسلیم در خلیج‌فارس در ژانویه گذشته توسط نیروهای سپاه بازداشت شده بودند. در پایان این فلیم عکسی از اد رویس نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا و ریس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا نشان داده می‌شود که گفته بود بازداشت نمازی نشان‌دهنده تحفیر امریکا است. اد رویس درباره این ویدئو نظری نداده است.»

نویویورک‌تایمز در ادامه اشاره می‌کند که هنوز علت اصلی انتشار این فیلم آن هم در برهه زمانی کنونی مشخص نیست و در ادامه با گمانه‌زنی در این‌باره می‌نویسد: «با این حال، همزمانی این فیلم با اولین سالگرد بازداشت نمازی در تهران نشان می‌دهد که اتهامات بلندبالایی علیه او عنوان شده‌اند. نمازی تاجر و متخصص در امور کسب و کار بین‌المللی بود که با تابعیت دوگانه ایرانی - امریکایی به مشاوره می‌پرداخت و از طرفداران سرسخت بهبود روابط تهران و واشنگتن بود. او مدیر اجرایی برنامه‌ریزی استراتژیک در شرکتی نفتی متعلق به بخش خصوصی بود.» 

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد همزمانی انتشار این فیلم مرتبط با نامه اخیر لونی علی همسر محمد‌علی کلی بوکسور امریکایی به رهبر انقلاب ایران و خواست او نسبت به رافت اسلامی نسبت به سیامک نمازی نیز می‌باشد. نیویورک تایمز در ادامه می افزاید: «محمد علی کلی چهر‌ه‌ای بسیار مورد احترام در میان مسلمانان جهان بوده است؛ از جمله در ایران. او خود نیز پیشتر در نامه‌ای به رهبر ایران خواستار ازادی جیسون رضاییان شده بود. در ایران مخالفان بهبود روباط ایران و امریکا با سوء‌ظن به سفر ایرانیان مقیم امریکا به ایران می‌نگرند. دولت ایران تابعیت دوگانه را به‌رسمیت نمی‌شناسد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین