کد خبر: ۴۰۲۹۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
نتایج نظرسنجی‌ها درباره تعیین‌کننده‌ترین مناظره ترامپ و کلینتون

برنده آخرین مناظره نامزدهای انتخابات آمریکا؛ کلینتون و پوتین/ ادعای وحشتناک ترامپ که آمریکایی‌ها را نگران کرده است+تصاویر

نتایج نظرسنجی شبکه خبری «فاکس نیوز» نزدیک به جمهوریخواهان حکایت از پیروزی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات دارد که ۶۷ درصد از مخاطبان آن گفته‌اند در مقایسه با دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان بهتر عمل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- آخرین و تعیین‌کننده‌ترین مناظره میان نامزدهای حزب دموکرات و جمهوریخواه برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نتایج نظرسنجی شبکه خبری «فاکس نیوز» نزدیک به جمهوریخواهان حکایت از پیروزی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات دارد که ۶۷ درصد از مخاطبان آن گفته‌اند در مقایسه با دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان بهتر عمل کرده است. چنین نتیجه‌ای آن هم از یک رسانه جمهوریخواه نشان می‌دهد که ترامپ چشم‌انداز روشنی در روزهای باقی‌مانده به انتخابات پیش رو ندارد. 

روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی درباره برندگان و بازندگان سومین و آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، برنده اصلی را هیلاری کلینتون دانسته و در این باره می‌نویسد: «او بهترین عملکرد خود را در مقایسه با دو مناظره قبلی داشت. پاسخ هیلاری به ترامپ درباره زنان تکان‌دهنده بود؛ به خصوص درباره اتهام مطرح شده درباره آزار جنسی زن‌های مختلف. آنچه کلینتون را در این مناظره از مناظره‌های قبلی متمایز می‌کرد حفظ آرامش و خونسردی او در برابر نامزد جمهوریخواهان بود. بخش انگلیسی شبکه خبری «بی بی سی» نیز دقیقا با اشاره به این موضوع از رفتار کلینتون به عنوان منشی «با وقار» در مناظره یاد کرده است. با این حال واشنگتن پست اشاره می‌کند که عملکرد او کامل نبود؛ به خصوص در زمینه تلاش‌اش برای دفاع از بنیاد کلینتون زمانی که ترامپ گفت که بنیاد تو از قطر و عربستان سعودی کمک مالی گرفته که خود ناقض حقوق زنان هستند. 

این روزنامه اشاره می‌کند کریس والاس نیز که چهار مناظره یعنی سه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری و یک مناظره معاون ریاست‌جمهوری را به عنوان مجری مدیریت کرد، یکی از بهترین‌ها در کار خودش بود و با اعتماد به نفس و تسلط بر موضوع مناظره را هدایت می‌کرد. 

واشنگتن پست اشاره می‌کند که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه نیز احتمالا پس از این مناظره بسیار هیجان‌زده شده است در واقع، پوتین در این مناظره از او ستایش بعمل آورده شد و گفته شد که او برای کلینتون هیچ احترام و اعتباری قائل نیست. با این حال، از دید این روزنامه هر دو نامزد سبب شدند تا اعتبار پوتین در مناظره‌ای که ده‌های میلیون امریکایی شاهد و ناظر آن بودند ارتقا یابد و احتمالا رییس جمهوری روسیه از این موضوع بسیار خوشحال خواهد بود. 

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که دونالد ترامپ در این مناظره در مقایسه با مناظره‌های قبلی بهتر ظاهر شد اما پیروز میدان نبود. این روزنامه می‌نویسد: «بدترین زمان لحظه‌ای بود که او درباره پذیرش نتیجه انتخابات صحبت کرد و این موضوع را تایید نکرد. آن زمان یک فاجعه کامل بود. با این حال، ۳۰ دقیقه نخستین مناظره او خوب عمل کرد. این روزنامه اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد جمهوریخواهان نیز در این مناظره بازنده اصلی بودند و می‌نویسد: «اکنون نامزد این حزب کسی است که سال‌ها سنت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را در هم شکسته است و ادعای تقلب را مطرح می‌کند.

روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز اشاره می‌کند حه در تمام دورهای مناظره اخیر کلینتون برنده بود. با این حال،‌ این روزنامه  اشاره می‌کند در جایی که ترامپ گفت اوباما ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد اوایل امسال به ایران داد حق با او بود و در این باره می‌نویسد: «او راست می‌گوید. مقام‌های دولت اوباما در ابتدا این موضوع را انکار کردند با این حال، پس از آن بر اثر فشار افکار عمومی اذعان کردند که به ایران پول نقد پرداخت کرده‌اند». 

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز با اشاره به این مناظره افزوده است که در زمینه مالیات‌ها که یکی از مهم‌ترین مسائل مدنظر برای رای دهندگان امرکایی است حرف‌های کلینتون متناقض بوده است و در این باره می‌نویسد: «او گفت که برنامه مالیاتی‌اش به نقع ثروتمندان و شرکت‌های آنان نیز خواهد بود و همزمان شبکه امنیت اجتماعی برای سایر اقشار نیز فراهم می‌شود و از رشد اقتصادی حمایت می‌شود اما تحلیل‌های مستقل خلاف این موضوع را نشان می‌دهند. برنامه افزایش مالیات کلینتون در واقع دست‌کم در کوتاه مدت انگیزه افراد با درآمد بالا برای ادامه کار و سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد». 

نگاه جالب توجه و مورد نگرانی برای اکثر رسانه‌های امریکایی اما اظهارات ترامپ درباره احتمال خودداری از پذیرش نتایج انتخابات بود. ترامپ با طفره رفتن از پاسخ به این سوال که آیا در صورت شکست نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت یا نه، گفت: «به این دلیل می‌گویم انتخابات اشکال دارد که کلینتون یک مجرم است و صلاحیت نامزدی را نداشته است. انتخابات مشکل دارد به این خاطر کسی که به دلیل مسئله ایمیل‌ها و مسائل دیگر صلاحیت نامزدی نداشته است.»

سایت «پچ دات کام» در گزارش اختصاصی خود درباره مناظره اخیر اشاره می‌کند که نقطه مثبت این مناظره آن بود که برخلاف دو مناظره قبلی که درباره رسوایی‌های اخلاقی نامزدها بودند چهارشنبه شب بحث اصلی درباره مسائل سیاسی، مهاجرت و اقتصاد بود. این سایت اشاره می‌کند لحظه به یاد ماندنی زمانی بود که ترامپ نگفت که نتیجه انتخابات را تایید خواهد کرد و کلینتون این موضوع را وحشتناک خواند. 

«هیث براون» استاد سیاست عمومی در دانشگاه نیویورک می‌گوید: «تا پیش از این هرگز نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا سنت ما درباره برگزاری انتخابات عادلانه و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را زیر سوال نبرده بود. به احتمال زیاد کاهش چشمگیر محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌ها آن هم سه هفته باقی مانده به روز انتخابات سبب شده تا ترامپ نگران شود و نخواهد نتیجه انتخابات را بپذیرد. «بروس مالارد» استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی «ساوانا» می‌گوید: «من فکر می‌کنم که کلینتون برنده اصلی بود چرا که او با اعداد و ارقام صحبت می‌کرد و مسائل اشنا بود. ترامپ تا حد زیادی مانند گذشته هیچ دانش خاصی درباره مسائل از خود نشان نداد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
1
0
چقدر دنیا کوچک است ترامپ ما رو یاد احمدی نژاد می اندازد خدا به مردم امریکا رحم کند.....
تجربه بدی بود
ج ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
اینکه هر شخصیتی انتخاب شد بر اساس عقلانیت و به یاد داشتن رضایت حضرت دوست انجام دهد انشاالله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین