کد خبر: ۴۰۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

بزرگترین تظاهرات مردمی علیه سیسی

هزاران تن از مردم مصر با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز گسترده‌ای در استان پورت سعید علیه رئیس جمهوری این کشور مخالفت خود را با افزایش مبلغ قسط مربوط به طرح‌های مسکن اجتماعی اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال اعلام برخی بانک‌های مصری مبنی بر افزایش مبالغ پرداختی به ۴۷ هزار پوند و ۷۱ هزار پوند بر اساس شرایط سنی،  هزاران تن از خسارت دیدگان که در طرح مسکن اجتماعی شرکت کرده بودند تظاهراتی را در مقابل دادگاهی در استان پورت سعید علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر برگزار کردند که بزرگترین تظاهرات علیه سیسی است.

تظاهرکنندگان با بستن خیابان‌های "محمد علی"و "۲۳ ژوئیه" مراتب اعتراض خود را نسبت به شرایط جدید طرح مسکن اعلام کردند و از بانک‌ها خواستند که دست خود را از طرح‌های مسکونی بیرون بکشند چرا که درآمد آنها اندک و توان پذیرش شرایط بانکی این طرح را ندارند. آنها در این تظاهرات از استاندار پورت سعید خواستند استعفا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در همین حال، استاندار پورت سعید نیز با صدور بیانیه‌ای حقیقت امر را توضیح داد و به همه شرکت کنندگان در طرح مسکن اجتماعی اعلام کرد که میان استاندار و وزیر مسکن و نمایندگان توافقی حاصل شده است مبنی بر اینکه مبالغ پرداختی به بانک‌ها تا یک هفته دیگر تمدید شود و باز پرداخت اقساط با بانک‌های مربوطه طبق اصول بانکی متعارف انجام شود.

وی گفت: در این تظاهرات هشت تن از تظاهرکنندگان دستگیر شدند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین