کد خبر: ۴۰۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

کره جنوبی اعلامیه‌هایش را با اسکناس یک دلاری به سمت کره شمالی فرستاد

پس از ناکامی کره شمالی در پرتاب یک موشک، فعالان کره جنوبی اقدام به پخش اعلامیه‌هایی کردند که در میان آنها اسکناس‌های یک دلاری نیز بود تا مردم تشویق شوند آنها را بردارند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام از سوی فعالان کره جنوبی در اعتراض به پرتاب اخیر موشکی کره شمالی صورت گرفت که با موفقیت هم همراه نبود.

پارک سانگ-هاک، فعال کره جنوبی گفت: ما این اعلامیه‌ها را در اعتراض به اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ به سمت کره شمالی فرستاده‌ایم.

در مجموع 300 هزار اعلامیه به سمت کره شمالی فرستاده شد که در میان آنها 2000 اسکناس یک دلاری هم دیده می‌شد و علت این کار تشویق مردم کره شمالی برای برداشتن آنها عنوان شد. این اعلامیه‌ها به وسیله بادکنک‌هایی به سمت کره شمالی فرستاده شدند.

این بادکنک‌ها یک روز پس از آن به سمت کره شمالی فرستاده شدند که این کشور دست به یک پرتاب ناموفق موشکی زد، کارشناسان هشدار دادند این کشور می‌تواند اوایل سال آتی میلادی این موشک را عملیاتی کند.

به گفته ناظران آمریکایی و کره جنوبی، این موشک که گمان می‌رود میان برد "موسودان" باشد کمی پس از پرتاب منفحر شد.

رسانه دولتی کره شمالی فعالان کره جنوبی را "تفاله انسانی" توصیف کرد که در جهان همتایی ندارند و تهدید کرد آن جاهایی که ارسال این اعلامیه‌ها صورت گرفته، هدف قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین