کد خبر: ۴۰۳۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

محل احتمالی سقوط "شیاپارلی" در مریخ پیدا شد+تصاویر

مدارگرد شناسایی مریخ ناسا(MRO) محل احتمالی سقوط کاوشگر "شیاپارلی" آژانس فضایی اروپا را پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مدارگرد شناسایی مریخ ناسا (MRO) محلی را شناسایی کرده که به احتمال زیاد همان محل سقوط کاوشگر شیاپارلی آژانس فضایی اروپا است.

این مدارگرد موفق به شناسایی یک نقطه روشن و قسمت‌های تیره بر روی سطح مریخ و در نزدیکی منطقه‌ای شده است که قرار بوده کاوشگر شیاپارلی در آنجا فرود بیاید.

کاوشگر شیاپارلی بخشی از ماموریت آژانس فضایی اروپا به مریخ موسوم به اگزومارس(ESA) است. ناسا معتقد است که نقاط کشف شده بقایای چتر نجات و ماژول این کاوشگر هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، در حال حاضر تنها یک تصویر بی کیفیت در اختیار این دانشمندان بوده و آنها ناچارند تا هفته آینده که این مدارگرد بار دیگر از سطح مریخ گذر می‌کند صبر کنند تا تصاویری با وضوح بالا از دوربین‌های با کیفیت را به دست بیاورند.

ماموریت هفت ماهه فضاپیمای "اگزومارس" آژانس فضایی اروپا برای جستجوی حیات در سطح مریخ هفته گذشته آغاز شد اما پس از جدا شدن فرودگر "شیاپارلی" از مدارگرد خود و درست قبل از فرود آن به سیاره سرخ، این فرودگر ناپدید شد و تاکنون دانشمندان اطلاعات دقیقی از سرنوشت آن ندارند.

مقامات آژانس فضایی اروپا هنوز هم این ماموریت را یک موفقیت بزرگ می‌دانند و امید دارند که در روزهای آینده و کسب اطلاعات از وضعیت این فرودگر به ماموریت مهم خود ادامه دهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین