کد خبر: ۴۰۳۳۲۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
گزارش «نیویورکر» از محبوبیت سریال «خانه پوشالی» در ایران

تلویزیون ایران مناظره‌ای که در آن اتهامات‌تجاوزجنسی مطرح‌شده را پخش کرد/چرا ایرانیان در حال لذت‌بردن از انتخابات امریکا هستند؟

«آنان از این موضوع استقبال می‌کنند؛ چرا که خواستار دیپلماسی و مصالحه با جهان خارج به خصوص ایالات متحده نیستند. حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان گفته بود که این بخش از حرف‌های ترامپ یعنی پاره کردن برجام خردمندانه‌ترین تصمیم او بوده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «رابین رایت» خبرنگار معروف نشریه «نیویورکر» که پیشتر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز مصاحبه کرده بود به دوبله کم‌سابقه سریال امریکایی «خانه پوشالی» در ایران اشاره کرده و درباره همزمانی این موضوع با انتخابات ریاست جمهوری امریکا می‌‌گوید ایرانیان با دقت مناظره‌ها و رقابت نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه را دنبال می‌کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز،‌ وی در این‌باره می‌نویسد: «در این میان تندروها استقبال بیشتری از سریال خانه پوشالی کرده‌اند. این سریال آنان را خرسند می‌سازد. فصل اول این سریال که به‌تازگی و برای اولین‌بار در ایران دوبله شده است و مورد حمایت تلویزیونی دولتی بوده است همزمان با انتخابات امریکاست و درباره یک سیاستمدار امریکایی به نام فرانک اندروود است؛ سیاستمداری که به هر قیمتی خواستار رسیدن به مدارج بالا در واشنگتن است. به مدت دو هفته هر شب این سریال از تلویزیون پخش می‌شد. به نظر می‌رسد این پخش عمدی و با هماهنگی با مقامات در ایران بوده باشد؛ چرا که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. در این میان محافظه‌کاران از پخش این سریال خرسند هستند. آنان محتوای این سریال را همخوان با ادعای خود درباره شیطان دانستن ایالات متحده می‌دانند. یک سایت ایرانی اشاره می‌کند که این سریال به طرزی ماهرانه فریبکاری و فساد در فضای سیاسی پیچیده تمدن لیبرال امریکایی و همچنین خیانت کردن و قدرت‌طلبی و جنایت در پشت پرده هیئت حاکمه امریکا را به تصویر می‌کشد.»

خبرنگار نیویورکر در ادامه می‌نویسد: «رسانه‌های ایرانی به رقابت‌های انتخاباتی امریکا توجه زیادی دارند؛ حتی بیش از پرداختن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که ماه آینده برگزار می‌شود. تلویزیون دولتی ایران برای اولین‌بار با ترجمه همزمان مناظره‌ای که در آن اتهامات تجاوز جنسی به زنان از سوی کلینتون علیه ترامپ مطرح شده بود را پخش کرد.» 

رابین رایت در ادامه می‌نویسد: «فواد ایزدی تحلیلگر محافظه‌کار و عضو دانشگاه تهران در بخش مطالعات بین الملل به من می‌گوید که این سریال به خوبی فساد در درون حلقه سیاستمداران امریکایی را نشان می‌دهد و هیلاری کیلنتون و دونالد ترامپ و اتهامات فساد و رفتارهای غیراخلاقی در زندگی شخصی و سیاسی آنان نمونه‌ای بارزی از این موضوع هستند.»

خبرنگار نیویورکر اشاره می‌کند که موضوع تقلب انتخاباتی مطرح شده از سوی ترامپ مورد توجه رسانه‌های محافظه‌کار در ایران بوده است و می‌افزاید: «آنان می‌خواهند این ادعا تداعی‌کننده موضوع انتخابات ۸۸ باشد.» 

رابین رایت اشاره می‌کند که امروز در تهران به موضوع ریاست‌جمهوری کلینتون همزمان به عنوان موضوعی اطمینان‌بخش و هم دلسردکننده نگریسته می‌شود. 

نیویورکر در ادامه می‌افزاید: «درباره ترامپ اما به‌طور همزمان رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا چهره یک دلقک را از او به تصویر می‌کشند. برای تهران مهم است که چه کسی رییس‌جمهوری امریکا می‌شود چرا که این موضوع بر سرنوشت برجام تاثیرگذار خواهد بود. ایزدی به من می‌گوید: «این‌که آیا رییس‌جمهوری آمریکا حاضر به لغو تحریم‌ها علیه ایران در حال حاضر و آینده می‌شود اهمیت دارد». با این حال، او می‌گوید که بسیاری در ایران چه در جناح اصولگرا چه اصلاح‌طلب باور دارند که امریکایی‌ها به‌طور کامل مفاد برجام را رعایت و اجرا نمی‌کنند و نمی‌گذارند ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود؛ در نتیجه آنان معتقدند که سیاستمداران امریکایی صادق نیستند.»

با این حال، رایت اشاره می‌کند که اظهارات اولیه ترامپ در این‌باره که خواستار مذاکره مجدد بر سر برجام است از حمایت تندروها در داخل ایران برخوردار است و در این باره می‌نویسد: «آنان از این موضوع استقبال می‌کنند؛ چرا که خواستار دیپلماسی و مصالحه با جهان خارج به خصوص ایالات متحده نیستند. حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان گفته بود که این بخش از حرف‌های ترامپ یعنی پاره کردن برجام خردمندانه‌ترین تصمیم او بوده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
بخاطر این به این سریال توجه می کنند که
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
2
ایشالاه به اهداف افراطی خود نخواهند رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
البته قسمت جذاب مناظره .....! باور کن
شهرونده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
1
4
متاسفانه عده زيادي در هر دو كشور، طرفدار دشمني و جنگ هستن. و اينجا اين مردم هستن كه زندگي و هستي شان را كف دستشان گرفتند. يكي ميخواد اسلحه و جنگ افزاراش را بفروشه و داعشی که ميخواد بهشت را بخره...واقعا همه شان در توهم هستن.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
عکسی گه برا خبر گذاشتید مربوط به فیلم خانه پوشال که در مورد سیاسیون انگلیس ساخته شده است نه آمریکا !!!!
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
نه عزیز. براساس یه رمان انگلیسی هست. ولی سریال توی آمریکاس. قرار نیس که هر کسی توی هر زمینه ای اظهار نظر کنه.
حسین
|
Australia
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
2
یک سایت ایرانی اشاره می‌کند که این سریال به طرزی ماهرانه فریبکاری و فساد در فضای سیاسی پیچیده تمدن لیبرال امریکایی و همچنین خیانت کردن و قدرت‌طلبی و جنایت در پشت پرده هیئت حاکمه امریکا را به تصویر می‌کشد.»
ساخت این سریال که خیلی هم به مذاق دلواپسان خوش آمده نشون دهنده وجود آزادی بیان و عقیده و دمکراسی در آمریکا هست . ظاهرا دلواپسان حواسشون به این موضوع نبوده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین