کد خبر: ۴۰۳۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

22 شکارچی دستگیر شدند

محیط زیست مازندران اعلام کرد که در یک ماه گذشته (آغاز مهاجرت پرندگان زمستان گذران) 22 شکارچی غیرمجاز در این استان دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
از این شکارچیان متخلف در مازندران 47 قبضه سلاح شکاری فاقد مجوزکشف شده و همچنین لاشه حدود 30 بال کبک، تعدادی سنقر و دلیجه و بزکوهی به دست آمد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایرنا، پرونده شکارچیان متخلف در دایره حقوقی محیط زیست استان مازندران بررسی و پس از آن برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرد.

کبک در زمره پرندگان تحت حمایت حفاظت محیط زیست قرار دارد که طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه شکار هر بال کبک یک میلیون ریال، هر بال دلیجه 600 میلیون ریال و سنقر نیز 200 میلیون ریال است.

در سال گذشته 750 شکارچی متخلف در مناطق حفاظتی استان مازندران دستگیر شدند که پرونده 164 شکارچی متخلف برای برخورد قانونی و جریمه به دستگاه قضایی ارسال شد.

سالانه (از اواخر شهریور تا اواسط آبان) بیش از 90 گونه پرندگان مهاجر زمستان گذران با جمعیتی افزون بر یک میلیون بال به تالاب ها و آبگیرهای دارای ذخیره غذایی در مازندران سفر می کنند که طبق آماردر این مدت افزون بر 200 تا 300 هزار بال از این پرندگان از سوی شکارچیان متخلف مورد هدف قرار می گیرند.

در مازندران حدود 20 هزار شکارچی دارای پروانه شکار فعالیت دارند که با احتساب شکارچیان فاقد مجوز این آمار به 100 هزار نفر می رسد. 

بر اساس آمارهای رسمی ، تاکنون بیش از 490 گونه جانوری از رده های مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها در زیست بوم مازندران شناسایی شده اند. 

پرندگان با 317 گونه از 58 خانواده ، پستانداران با 63 گونه و 19 خانواده ، دوزیستان با 9 گونه از 6 جنس و 6خانواده ، خزندگان با 26 گونه از 21 جنس و 11 خانواده و ماهی ها با 75 گونه بخشی از تنوع زیستی حیات وحش مازندران را تشکیل می دهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین