کد خبر: ۴۰۳۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
از تراشیدن موی زنان‌هندی تا رنگ‌کردن در چین

پشت‌پرده اکستنشن ۱۲۰۰ پوندی/خرید ۴۳ میلیون موی انسان در سال از سوی بریتانیا+تصاویر

دیلی میل اشاره می‌کند که بریتانیا سومین واردکننده مو در جهان است و اقدام به خرید ۴۳ میلیون موی انسان در سال کرده است. این میزان مو برای پوشش سر دو میلیون نفر کافی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- موی اکستنشن شاید زیبا به نظر برسد اما آیا می‌دانید پشت‌پرده هزینه ۱۲۰۰ پوندی برای این کار چه می‌گذرد؟ 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» در گزارشی تکان‌دهنده نشان داده که زنان فقیر هندی موهای‌شان را می‌تراشند و در باور مذهبی‌شان می‌گویند که این کار مقبول خدای هندوها یعنی «ویشنو» واقع می‌شود. پس از آن موها توسط کارگران چینی رنگ می‌شوند. 

این روزنامه می‌نویسد: «شاید تعداد کمی از خانم‌هایی که از اکستنشن مو  استفاده می‌کنند بدانند که این موها چگونه ساخته می‌شوند. آنان سه ساعت وقت صرف این کار می‌کنند و هزار پوند پرداخت می‌کنند اما نمی‌دانند که این موها با چه مشقتی تهیه شده‌اند.»

دیلی میل اشاره می‌کند که بریتانیا سومین واردکننده مو در جهان است و اقدام به خرید ۴۳ میلیون موی انسان در سال کرده است. این میزان مو برای پوشش سر دو میلیون نفر کافی است. 

این روزنامه اشاره می‌کند که موی زنان هندی در معبدی در جنوب آن کشور با تیغ‌های فولادی تراشیده می‌شود و به فروش گذاشته می‌شود. 

یکی از این زنان می‌گوید: «من این کار را برای تشکر از خدایم انجام دادم. ناراحت نیستم که چه اتفاقی برای موهایم پس از آن می‌افتد. اگر زنان می‌خواهند با استفاده از موهای قدیمی من بهتر به نظر می‌رسند این کار ار انجام دهند. اهدای مو به معابد هندو سنت زنان ما بوده است.» این روزنامه اشاره می‌کند که موی زنان هندی کیفیت بالایی دارد چرا که از شامپوی شیمیایی استفاده نمی‌کنند و از روغن نارگیل استفاده می‌کنند. این موها در نهایت به قیمت ۷۹۰ تا ۱۲۰۰ پوند به فروش می‌رسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین