کد خبر: ۴۰۳۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲

گاف عجیب آمریکایی‌ها در معرفی فیلم فرهادی +عکس

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم شیکاگو را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز : برندگان جوایز جشنواره فیلم شیکاگو جمعه شب ۳۰ مهر (۲۱ اکتبر) معرفی شدند. در این مراسم هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره به ریاست جرالدین چاپلین جایزه ویژه این هیئت را به فیلم «فروشنده» اعطا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هیئت داوری درباره فیلم «فروشنده» این گونه نظر داد:‌ «این فیلم از مشکلات به وجود آمده پس از رویداد آزارواذیت جنسی و نحوه برخورد جامعه با آن بینشی منحصربه‌فرد به ما ارائه می‌کند. در عین حال داستان قدرتمند فیلم درباره انتقام جهانی است و در این مورد به شیوه‌ای رئالیست دوراهی‌های دردناک فیلم را به شیوه‌ای واقع‌گرا روایت می‌کند. داستان فیلم از وضعیت انسان در سطوح مختلف پرده برمی‌دارد.»

البته هیئت داوران در نظر ثبت شده در سایت جشنواره اشتباه فاحشی کرده و جامعه به تصویر کشیده در فیلم «فروشنده» را جامعه‌ای عربی خوانده است.
 
فیلم فرهادی

در این مراسم با اجرای ریچارد روپر جایزه برتر جشنواره به فیلم «سیرا نوادا» به کارگردانی کریس پویو از رومانی اهدا شد. پویو علاوه بر این جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را نیز از آن خود کرد.

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نخستین بار در شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد. این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در بخش رقابت اصلی جشنواره کن دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین