کد خبر: ۴۰۳۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

واعظی: مشارکت در سرشماری رشد سطح سواد اینترنتی ایرانیان را نشان داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشارکت سرشماری اینترنتی را نشاندهنده افزایش میزان سواد اینترنتی در بین ایرانیان دانست و گفت: این مساله پیامدهای خوبی برای کشور خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : «محمود واعظی» شب گذشته(شنبه شب) در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: استقبال ایرانیان از سرشماری بر بستر اینترنت نشان داد سواد اینترنتی به سرعت در حال گسترش است و این امر، پیامدهای بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.
وی از مردم ایران به سبب اعتماد به سامانه الکترونیک کشور قدردانی کرد و ادامه داد: چنین استقبالی برای برگزاری نخستین سرشماری اینترنتی بی سابقه است؛ زیرا بالاترین میزان مشارکت مربوط به پارسال در ژاپن به اندازه 37 درصد بود؛ در حالی که کشور ما این رکورد را شکست.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز آمار ایران یکم آبان ماه اعلام کرد میزان مشارکت خانوارها تا پایان مهلت ثبت نام در سرشماری اینترنتی (ساعت 24 جمعه سی ام مهرماه) 46.4 درصد بود.
این میزان 11 میلیون و 67 هزار و 137 خانوار با جمعیت 37میلیون و 171 هزار و 307 نفر را دربرمی گیرد.

واعظی به راه اندازی مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات در شهریورماه امسال اشاره کرد و برگزاری سرشماری اینترنتی در این بستر را آزمایش بسیار خوبی برای آن دانست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امنیت سرشماری به واسطه استقرار بر بستر شبکه ملی اطلاعات بسیار خوب بود و هیچ مشکلی در برگزاری آن رخ نداد و نه در دسترسی و سرعت و نه در کیفیت هیچ کاستی نداشت.

واعظی بیان کرد: برگزاری سرشماری بر بستر شبکه ملی اطلاعات نویددهنده این مطلب بود که در آینده می توان پروژه های بزرگ کشور را از این طریق انجام داد.
وی تاکید کرد تاثیر خارجی میزان مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی بسیار مثبت است.
واعظی اثر داخلی برگزاری سرشماری اینترنتی را افزایش اعتماد عمومی به شبکه ملی اطلاعات برشمرد و بیان کرد: مردم می توانند بسیاری از امور خود را بر بستر این شبکه به انجام برسانند و از امنیت آن اطمینان داشته باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گزارش سرشماری اینترنتی ایران را به اتحادیه جهانی مخابرات ارایه می کنیم.

** اینترنت هدیه به مردم واگذار می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآوری کرد 2 گیگابایت اینترنت رایگان وعده داده شده به همه کسانی که در این امر شرکت کرده اند واگذار می شود.
به گفته وی، کسانی که از طریق تلفن همراه ثبت نام کرده اند به راحتی این هدیه را از اپراتور خود می گیرند. افرادی نیز که از منزل ثبت نام کرده اند از اپراتور مربوط این هدیه را دریافت می کنند.

** افزایش پهنای باند و پیوست های فرهنگی

واعظی درباره برخی انتقادها از کمبود امنیت شبکه اینترنتی گفت: هیچ اقدامی در ایران صورت نمی گیرد مگر اینکه پیوست امنیتی آن لحاظ شده باشد و در وزارت ارتباطات نیز همین گونه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هویت استفاده کنندگان از فضای مجازی در همه جهان و همچنین ایران مشخص است؛ چه آنان که از تلفن همراه و چه افرادی که از اینترنت ثابت استفاده می کنند.

عضو هیات دولت گفت: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده، ساری و جاری است و پیوست فرهنگی برای همه فعالیت ها تهیه می شود.
واعظی از همکاری نزدیک مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نسل سوم و چهارم تلفن همراه و تدوین پیوست فرهنگی خبر داد و گفت: متن لازم تهیه و برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی فرستاده شده است.
عضو هیات دولت تاکید کرد مقیدیم پیوست امنیتی برای مردمی که از فضای مجازی استفاده می کنند فراهم باشد و حریم خصوصی و پیوست فرهنگی برای آنان رعایت شود.

** اشتغال در بخش آی.سی.تی

واعظی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به طور مستقیم مامور اشتغالزایی ندانست و با این همه تاکید کرد به عنوان عضوی از هیات دولت تلاش دارد برای جوانان در بخش آی.سی.تی شغل ایجاد شود.
وی گفت: پارسال نزدیک به یکصد هزار شغل در این بخش درباره تولید نرم افزار پدید آمد که نهضت تولید آن در کشور شکل گرفت و نزدیک به 110 هزار برنامه نرم افزاری تولید شد.
واعظی از توجه به تولید محتوا برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: کارگروه اعطای وام وجوه اداره شده برای تولید نرم افزار و تولید محتوا فعال است.
وی گفت: تولید محتوا و استارت آپ ها زمینه مناسبی برای اشتغال آفرینی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

عضو هیات دولت درباره حمایت از تولید نرم افزار بانکی بر بستر تلفن همراه اعلام کرد: اپراتورها درحال مذاکره با بخش انفورماتیک بانک مرکزی هستند تا در آینده هر سه اپراتور این خدمت را ارایه کنند.
به گزارش ایرنا، شرکت های ارایه کننده خدمات پرداخت ملزمند پیش از ارایه هر خدمت و ابزار جدید، طرح را برای بررسی و تایید به شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) بفرستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
همچنين كند بودن و افتضاح بودن سامانه سرشماري، عقب ماندگي سطح تكنولوژي و برنامه نويسي سازمان آمار و وزارت ارتباطات رو نشون داد.. تازه اينترنت ملي هم ميخوان راه بندازن...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین