کد خبر: ۴۰۳۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

درخواست اشد مجازات برای باند مخوف سرقت

کیفرخواست پرونده اعضای یک باند مخوف که با استفاده از سلاح کلاشینکف و کلت کمری آرامش گردشگران مهارلو را برهم زده بودند صادر شد.
آفتاب‌‌نیوز : کیفرخواست پرونده اعضای یک باند مخوف که با استفاده از سلاح کلاشینکف و کلت کمری آرامش گردشگران مهارلو را برهم زده بودند صادر شد.

به گزارش خبر جنوب، به دنبال ارسال گزارش هايي در اواخر سال 92 و اوایل 93 مبني بر سرقت مسلحانه از افرادي كه براي تفريح به اطراف درياچه مهارلو مي روند، با توجه به حساسیت موضوع پرونده ای در شعبه 17 دادسرای جنایی شیراز تشكيل و تحقيقات در اين خصوص آغاز شد.

با توجه به حساسیت این پرونده رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، در تحقیقات از طعمه‌های این باند مخوف فاش شد که اعضای آن با استفاده از سلاح کلاشینکف، کمری و چاقو امنیت و آرامش مردم را در مناطق اطراف دریاچه مهارلو، بیدزرد و تفیهان برهم زده و موجب رعب و وحشت شدید مردم شده اند.

بررسی های بعدی ، سرنخ های دیگری را در اختیار ماموران قرار داد زیرا مشخص شد اعضای این باند علاوه بر سرقت مسلحانه اموال تعداد زیادی از مردم که همراه با آزار و اذیت شدید مالباختگان بوده، در چندین مورد نیز اقدام به ربودن افرادی از جمله یک وکیل دادگستری و يك خبرنگار کرده اند.

همچنان که تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری اعضای این باند مخوف ادامه داشت ماموران پلیس با خبر شدند که این اشرار به یک زن تجاوز به عنف کرده و علاوه بر این در مورد دیگری به یک زن و شوهر در کنار دریاچه مهارلو حمله و پس از مقاومت این دو نفر و فرار از دستشان یکی از متهمان با پرتاب سنگ به سر زن جوان موجب صدمات شدید وی شده است.

تحقیقات در حالی پیرامون دستگیری این افراد ادامه داشت که هر روز اقدامات تبهکارانه این باند بیشتر می شد بنابراين به دنبال ارسال گزارش های متعددی، دستورات ویژه ای از سوی بازپرس اسدی برای شناسایی و دستگیری این تبهکاران به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی صادر شد.

در نهایت پلیس آگاهی در اولین گام در خرداد ماه سال 93 سردسته این باند مخوف به نام حسین- الف را در منطقه کوهپایه شناسایی و پس از عملیات تعقیب و گریز وی را دستگیر کردند.

در بازرسی بدنی از متهم گوشی تلفن همراه و تعدادی از کارت های بانکی مالباختگان کشف شد.

با دستگیری سردسته این باند و در بازجویی ها دو نفر از اعضای اصلی باند به نام های ا... يار- ف و سلمان - الف و هشت نفر دیگر از افراد مرتبط با این اقدامات تبهکارانه در شیراز و کوار دستگیر شدند.

در ادامه متهمان یک قبضه کلاشینکف خود را تحويل دادند.

پس از دستگیری اعضای این باند مخوف تعدادی از شکات با مراجعه به شعبه 17 دادسرای جنایی، اعضای این باند را شناسایی کردند.
در ادامه تکمیل پرونده اعضای این باند صحنه های اقدامات مجرمانه خود را بازسازی کردند.

بدین ترتیب اقدامات سه نفر از متهمان اصلی این باند مخوف در حد محاربه تشخیص داده شد و قرار به جلب دادرسی و کیفرخواست برای آنها صادر شد.
سرپرست دادسرای جنایی شیراز با اعلام خبر صدور کیفرخواست برای اعضای این باند گفت: مجموعه دادسرای شیراز از جمله دادسرای جنایی با قاطعیت کامل با متهمانی که آسایش و آرامش مردم را به مخاطره می اندازند برخورد کرده و از تمامی ظرفیت و ابزار قانونی به منظور برخورد با این متهمان استفاده می کنند.

قاضی بیژن کشاورز برای سارقان مسلح و هنجارشکنان خط و نشان کشید و هشدار داد این دسته از افراد بدانند که کنش گری های مجرمانه آنها با اقتدار و صلابت قانونی دادسرای جنایی شیراز مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای این دسته افراد بالاترین مجازات جزایی که خارج از تصور مرتکبین باشد پیش بینی شده، اظهار کرد: این دسته افراد قبل از ماجراجویی و اقدامات مخرب و هنجارشکنانه خود عواقب دست بردن به سلاح و دست درازی به اموال مردم و برهم زدن امنیت و آرامش شهروندان را در نظر بگیرند و مطمئن باشند که واکنش دادسرا و مجموعه دادگستری در قبال خدشه دار کردن امنیت مردم سخت و پشیمان کننده خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین