کد خبر: ۴۰۳۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

روسیه و چنین دوست دارند چه‌‌کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود؛ ترامپ یا کلینتون؟

کلینتون زمانی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی بود نیز این موضوع را نشان داد. او خواستار هژمونی جهانی اقتصادی امریکا شده بود. در نتیجه، می‌توان گفت که نگرانی اصلی چین باید از کلینتون باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- آشکار است که روسیه تمایل زیادی نسبت به «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان دارد. با این حال، موضع چین در قبال نامزدها چیست؟ 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت «کانترپانچ» با انتشار مطلبی اشاره می‌کند که هیلاری کلینتون می‌تواند تهدیدی جدی‌تر برای چین باشد و در این باره می‌نویسد: «هیلاری کلینتون» در سال ۲۰۱۱ میلادی مقاله‌ای را درباره لزوم گرایش امریکا به سوی آسیا تحت عنوان «اقیانوس آرام در امریکا» است نوشته بود. 

او در این مقاله با اشاره به قدرت و اقتصاد چین و همچنین موقعیت دریای چین جنوبی نوشته بود که نیمی از رفت و آمد از طریق آب، از این مسیر می‌گذرد. کلینتون زمانی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی بود نیز این موضوع را نشان داد. او خواستار هژمونی جهانی اقتصادی امریکا شده بود. در نتیجه، می‌توان گفت که نگرانی اصلی چین باید از کلینتون باشد. ایده اصلی کلینتون برآمده از تفکرات «کورت کمپبل» بود که بعداً معاون وزیر امور خارجه در امور آسیا شد. کمپبل در حال حاضر مدیرعامل شرکت یک پروژه مشاوره‌ای با تمرکز بر آسیا است. امضاکنندگان این مرکز علاوه بر کمپبل، رابرت کاگان پدرخوانده نئومحافظه‌کاران بوده است.»

این مرکز گزارشی را منتشر کرده است تحت عنوان «گسترش قدرت امریکا: استراتژی برای گسترش تعامل ایالات متحده با یک نظم جهانی رقابتی» که در آن  به لزوم آزادی کشتیرانی در دریای چین جنوبی اشاره شده است.» این سایت اشاره می‌کند که از دید کلینتون و مشاوران نظامی او وزارت دفاع امریکا باید روسیه، چین و ایران سه تهدید اصلی امریکا بداند. 

همچنین درباره موضع نامزدهای انتخاباتی امریکا در قبال چین، نشریه «نیوزویک» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که اکثر کارگران امریکایی به شعارهای دونالد ترامپ دل بسته‌اند؛ شعاری که دفاع از صنایع داخلی است و ایجاد کار برای کارگران فولاد است. این نشریه فاش می‌کند که ترامپ در ساخت پروژه اقتصادی عمرانی‌اش برای ساخت و ساز و بخاطر هزینه کمتر از آلومینیوم و فولاد شرکت‌های چینی استفاده کرده است.

این نشریه می‌نویسد: «یکی از تازه‌ترین پروژه‌های ترامپ استفاده از فولاد چین برای ساخت هتل بین‌المللی لاس وگاس بود که در سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شد. این واقعیت که گروه املاک ترامپ از چین مصالح خریداری کرده، پنهان مانده است چرا که شرکت در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده است. تنها با بررسی اسناد می‌توان فهمید که این شرکت وابسته به چین بوده و در زمینه تولید مصالح ساختمانی در چین فعال است. یکی دیگر از ساختمان‌های ساخته‌شده توسط ترامپ که هتل و برج شیکاگو است و در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شد،  فلز مورد نیاز آن هم از چین تهیه شد. برای این پروژه شرکت ترامپ از دویچ بانک و سه صندوق تامینی گرفته بود که وابسته به جورج سوروس بودند. سوروس خود یکی از محافظه‌کاران و نزدیکان به جمهوریخواهان است. این ساختمان برای ساخته‌شدن نیازمند ده‌ها تن آلومینیوم بود و ترامپ تصمیم گرفت از شرکت «الکوا» و سایر سرکت‌های مشابه تولیدکننده آمریکایی خرید نکند با این حال، در عوض به شرکت تابعه‌ای از یک تولیدکننده آلومینیوم چین رجوع کرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین