کد خبر: ۴۰۳۶۶۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
باید دعواهای بی‌ثمر را رها کرد

رئیس‌جمهور: مدام نامه می‌نوشتند و یا زنگ می‌زدند که اگر گل بزنیم چه می‌شود؟ گل بخوریم چه می‌شود؟/ کلی بندگان خدا غصه خوردند

رئیس جمهوری گفت: امام خمینی(ره) ایستادگی و مقاومت، خودباوری و عزت را به ما یاد داد و با تبیین آزادگی برای ما، استقلال را برای کشور به ارمغان آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی بیان کرد: امام راحل به ما آموخت که چگونه باید برای یک تحول بزرگ با یک اراده آهنین در سطح جامعه اقدام کرد و کاری که بنیانگذار انقلاب شروع کرد را کسی باور نداشت.

وی ادامه داد: حتی یاران نزدیک و شاگردان بنام امام خمینی (ره)، اندیشمندان، فرهیختگان و علما، تغییر یک نظام در این کشور را باور نداشتند.

وی ابراز کرد: در میان انسان های عادی، یک فرد از منطقه استان مرکزی به پا خاست و سپس در حوزه علمیه قم و در قالب مرجعیت انقلاب بزرگی را به سامان رساند.

وی افزود: امام راه دین را در دنیای کنونی گشود و اگر تعالی و اراده امام خمینی نبود چگونه می توانستیم در دوران دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی کنیم و در جنگی نابرابر با دشمن پیروز باشیم و در حالی که در روزهای اول جنگ چیزی نداشتیم و شرایط ارتش شرایط خاصی بود.

رئیس جمهوری بیان داشت: سپاه پاسداران در ابتدای جنگ در حد یک نیروی انتظامی و امنیتی بود که سلاح سنگین نداشت و یک نیروی نظامی نبود و در مقابل، دنیای غرب و شرق به ما هجمه آوردند.

وی گفت: شرقی ها و شوروی سابق در جنگ تحمیلی به عراق هواپیما دادند، فرانسه هواپیمای میراژ به عراق داد و بسیاری از امکانات نظامی را اروپاییان در اختیار رژیم بعث گذاشتند و ملت به تنهایی با راهبری امام و ایمان و انگیزه الهی توانستند در برابر همه جهان ایستادگی کنند.

وی افزود: ایثار، فداکاری، وحدت، اتحاد و در کنار هم بودن رمز پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود و موفقیت در هر جبهه کشور در سایه اخلاص، اتحاد و یکپارچگی بوده است.

*تعامل با دنیا 

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود به تعامل با دنیا اشاره کرد و گفت : تعامل سازنده با دنیا به معنی تحقق پیشرفت کشور با اتکا بر حفظ اصول، دین، فرهنگ، اخلاق و انقلاب است.

روحانی افزود: در مقطعی غرب علم و دانش را از ما گرفت، بعدها با دانش جدید پیشرفت کرد.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: باید از جهان، علم، دانش و هنر را بیاموزیم و معتقدیم اگر امیرکبیر در تاریخ ایران نبود قضاوت این که ایران چه می شد دشوار بود و اگر علم و دانشی که امیرکبیر در دارالفنون به وجود آورد، نبود، فاصله ما با غرب و علوم جدید زیادتر می شد.

وی اظهار داشت: امیرکبیر راه را برای ورود فناوری و علم نوین به ایران هموار کرد و نرمش صحیحی به وجود آورد که مستقل بمانیم و از پیشرفت ها و علوم دنیا نیز به خوبی بهره مند شویم.

**فناوری کارخانه واگن سازی پارس باید به روز شود

وی با اشاره به بازدید عصر امروز خود از کارخانه واگن سازی پارس اراک بیان داشت: این کارخانه در سال 53 تاسیس شد و برای راه اندازی آن از کشورهای مختلف تکنولوژی وارد شد و اکنون نیز باید این فناوری را به روز کرد.

روحانی افزود: سرعت و کیفیت قطارها را در آینده باید در نظر گرفت و در ورود فناوری واگن سازی و قطارسازی به این مهم توجه کرد.

وی ادامه داد: قرار است در طرح احداث خط آهن سریع السیر تهران - اصفهان، سرعت سیر قطارها به 250 کیلومتر در ساعت برسد، لذا واگن سازی پارس هم با توجه به این هدف باید متحول شود.

* پارس جنوبی نیازمند فناوری جدید 

وی با اشاره به فناوری فعلی برای استخراج از چاه های گاز در عسلویه گفت: در زمستان گذشته گاز منازل قطع نشد و امسال وضع مطلوبتر نیز می شود و اگر فناوری جدید برای پارس جنوبی پیش بینی نشود، در چند سال دیگر میعانات گازی قابل استخراج نخواهد بود.

روحانی گفت: با تکنولوژی فعلی بخشی از منابع عظیم نفتی در ایران هیچ گاه قابل استخراج نیست و این فناوری نوین است که دراین راستا کارساز است.

*باید دعواهای بی ثمر را رها کرد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: باید دعواهای بی ثمر را رها کرد و با پشتکار در راستای تثبیت اشتغال کشور کوشید.

رئیس جمهوری گفت: رونق و پیشرفت اقتصادی ما از آغاز سال بر این مبنا بوده که از رشد منفی به مثبت دست یابیم و در سال شروع دولت، رشد اقتصادی ما منهای 6.8 درصد بوده اما امسال به رشد 5 درصدی دست یافتیم.

وی با تاکید بر این که باید دعواهای بی ثمر را رها کرد و به فکر اشتغال کشور بود، گفت: 35 طرحی که امروز در استان مرکزی افتتاح شد نشان می دهد که در بسیاری از این طرح ها بخش خصوصی بدون این که از تسهیلات بانکی استفاده کند سرمایه گذاری کرده و این بسیار مهم است که حضور مردم و فعال شدن آنان و دست به دست دادن دولت و مردم در سایه هدایت های رهبری را نظاره کنیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: باید کشور را به حرکت در آورد و این کار شدنی است، لذا باید فضا را باز کرد و در این شرایط یک عده غصه خوار هستند، هر روز غصه می خورند و نمی دانم به چه سبکی بار آمده اند؟

وی ادامه داد: قبل از ماه محرم عده‌ای مداوم به ما نامه می‌نوشتند و یا زنگ می‌زدند که در تاسوعا چه می‌شود؟ گفتیم این جوانان؛ مردم و ورزشکاران عاشق امام حسین (ع) هستند، همه خاک پای اصحاب امام را توتیای چشم خود می کنند و خودشان می دانند و احترام می گذارند.

وی افزود: برخی می گفتند که اگر گل بزنیم چه می شود؟ گل بخوریم چه می شود؟ کلی بندگان خدا غصه خوردند ولی باید به مردم و جوانان خود اعتماد کرد، این ها متدین و معتقد هستند گرچه هر که در زندگی خود شاید هم به خطایی دچار شوند ولی باید همدیگر را یاری کرد.

*توجه به ظرفیت های استان مرکزی

روحانی افزود: حوزه ها و دانشگاه ها همه باید در کنار هم باشند تا بتوان کشور را به نقطه مطلوب رساند و اگر نقطه مطلوب استان مرکزی را به انتظار نشسته ایم، باید این همه استعداد و جاذبه های گردشگری که در این استان وجود دارد، مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: گردشگری اشتغال فوری ایجاد می کند و باید همه در زمینه های مختلف در شرایط امروز با امنیتی که خداوند به عنوان نعمت بزرگ به ما عنایت کرده و با رهبری خردمند و فرهیخته قدر نعمت جوانان تحصیل کرده، معادن و جایگاه استراتژیک ایران را دانست.

وی افزود: استان مرکزی جایگاه خاص و ویژه استراتژیک، اقتصادی، اجتماعی و علمی دارد، عالمان بزرگ، اندیشمندان زیادی در آن حضور داشته اند و در راس آن ها امام راحل شخصیت بنامی بود که در این استان پرورش یافت و بخشی از دوران تحصیل علوم دینی او در اراک گذرانده شد و تحول بزرگی در کشور، جهان اسلام و تاریخ جهان بوجود آورد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
2
8
منافع مشترک ، شیعه ، ایران را درک کنیم ، با حمایت موثر از روحانی همه جا گل می زنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
6
3
خدایا چرا اینقدر فراموشکار شدیم
شرقی ها و (شوروی) سابق در جنگ تحمیلی به عراق هواپیما دادند، فرانسه هواپیمای میراژ به عراق داد و بسیاری از امکانات نظامی را اروپاییان در اختیار رژیم بعث گذاشتند و ملت به تنهایی با راهبری امام و ایمان و انگیزه الهی توانستند در برابر همه جهان ایستادگی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
7
0
خدایا چرا اینقدر فراموشکار شدیم
شرقی ها و (شوروی) سابق در جنگ تحمیلی به عراق هواپیما دادند، فرانسه هواپیمای میراژ به عراق داد و بسیاری از امکانات نظامی را اروپاییان در اختیار رژیم بعث گذاشتند و ملت به تنهایی با راهبری امام و ایمان و انگیزه الهی توانستند در برابر همه جهان ایستادگی کنند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
8
مردم به خدا و روز جزا اعتقاد راسخ دارند و از این بابت هم هیچ شک و شبهه نیست زیرادر طول 8 سال دفاع مقدس از خود و کشور و دین دفاع کردند . این مسئولین هستند که باید خود را اصلاح نمایند چون در این چند سال اخیر مشاهده شده برخی مسئولین پاک دست نیستند و برخی حقوقها و غارت ها اینو ثابت کرد . امیدواریم بزرگان مملکت از گماردن این افراد در پست ها دقت نمایند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
1
آقای روحانی فقط یه مشکل داره واون هم اینه که در بابر افراطیها بیش از حد نرمش به خرج میده لطفا یه مقدار صریحتر ومقتدر برخود کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
کاشی یک کمی هم از اقداماتان پیرامون فیش های نجومی دزدی از اموال فرهنگیان وگل بلبل شدن سفره مردم واز عزت پاسبورت ایرانیان و..........سخن می گفتید
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
1
کاش میفهمیدی که این چیزها دست رییس جمهور بدبخت نیست و کشور ما انقدر پیچیدست و اقتصادی توش وجود نداره .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین