کد خبر: ۴۰۳۶۹۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
جهانگردانی که با پرداخت ۸۰ هزار دلار به ایران سفر می‌کنند

تبلیغات آژانس مسافرتی آمریکایی برای سفری شگفت‌انگیز به ایران: اصفهان را با ما ببینید/ایران را کشف کنید

«زمانی که در خیابان‌ها و لابه‌لای بناهای اصفهان قدم می‌زنید گویی که در یک موزه تاریخی در حال حرکت هستید. این شهر مرکز چند‌فرهنگی بودن امپراتوری پارس بوده است. بناهای این شهر در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند.دو بنای این شهر که یکی مسجد امام است در فهرست نوزده گانه آثار برتر تاریخی جهان قرار دارد. میدان نقش جهان در وسط اصفهان واقع شده و مرکز فرهنگی آن شهر است که در دوران شاه عباس ساخت آن شروع شد. البته مسجد امام پیش از انقلاب نامش مسجد شاه بود که تغییر یافت.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- شبکه خبری «راشا تودی» با انتشار گزارشی با اشاره به این‌که پایان تحریم‌ها در دوران پسابرجام و استقبال حسن روحانی رییس‌جمهوری میانه‌روی ایران از بازدید بیشتر جهانگردان ایرانی سبب شده تا سیل جهانگردان به ایران سرازیر شوند، نوشته است که توریسم لوکس در ایران نیز در حال ظهور است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این شبکه خبری می‌نویسد: «یک آژانس مسافرتی امریکایی با استفاده از هواپیمای خصوصی برنامه سفر به اصفهان را تنظیم کرده است. این شرکت در تبلیغ خود آورده که جهان، از جمله ایران را کشف کنید. با این حال، هر کسی از پس هزینه این سفر بر نمی‌آید؛ هزینه سفر برای هر نفر جهانگرد ۸۰ هزار دلار است. در هر سفر نیز حداکثر ۵۰ مسافر به ایران برده می‌شوند. البته مقصد کشورهای گوناگون خواهد بود که یکی از مقصدها شهر اصفهان است. این سفر شگفت‌انگیز اروپا را نیز در برمی‌گیرد. در آگهی این شرکت جهانگردی آمده است که از جاده ابریشم در ترکمنستان تا اروپا و معماری ایرانی – اسلامی در شهر اصفهان را با ما ببینید. شرکت «تی سی اس» اعلام کرده که سالانه ۱۵۰۰ امریکایی با این تور به ایران سفر می‌کنند.»

تبلیغات آژانس امریکایی برای سفری شگفت‌انگیز به ایران: اصفهان را با ما ببینید/ایران را کشف کنید

راشا تودی اشاره می‌کند که اصفهان شهری به غایت دیدنی و تاریخی است که در ۴۰۰ کیلومتری تهران پایتخت ایران واقع شده است. این شبکه خبری می‌افزاید: «زمانی که در خیابان‌ها و لابه‌لای بناهای اصفهان قدم می‌زنید گویی که در یک موزه تاریخی در حال حرکت هستید. این شهر مرکز چند‌فرهنگی بودن امپراتوری پارس بوده است. بناهای این شهر در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند. دو بنای این شهر که یکی مسجد امام است در فهرست نوزده گانه آثار برتر تاریخی جهان قرار دارد. میدان نقش جهان در وسط اصفهان واقع شده و مرکز فرهنگی آن شهر است که در دوران شاه عباس ساخت آن شروع شد. البته مسجد امام پیش از انقلاب نامش مسجد شاه بود که تغییر یافت.» 

این شبکه خبری اشاره کرده است که مسافران در هتل عباسی به سر خواهند برد. 

این شبکه خبری در پایان می‌نویسد: «ایران امیدوار است پس از پایان تحریم‌ها بتواند صنعت جهانگردی خود را رونق بخشد. این جزو اولویت‌های دولت میانه‌روی روحانی و از اهداف اعلام شده در شعارهای انتخاباتی او در سال ۲۰۱۳ مییلادی بود تا بار دیگر ترافیک سفر جهانگردان خارجی به ایران افزایش یابد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
1
10
خدا به داد ترکیه و ... برسه. مارو همین الان جو گرفت.
نیما
|
Canada
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
1
8
دروغ ننویسید. به جای ترجمه ا زمنابع دست چندم رسانه های ایران باید یاد بگیرند خودشان بر اساس دلیل و سند و مدرک گزارش تهیه کنند.
80 هزار دلار درآمد یک سال یک خانواده است در امریکای شمالی . من کانادا زندگی می کنم این پول خیلی زیادی است متوسط خانواده های اینجا چنین پولی برای سفر توریستی خرج نمی کنند اون هم سفر به کشور عقب افتاده ای مثل ایران که نه دنس نه مشروب نه کاباره نه نایت کلاب داره مگر مغز خر خوردند .
بلیط کانادا تا تهران 1000 تا 1400 دلاره چجوری حساب کردید نوشتید 80000 دلار.
رسانه های عقب افتاده ایران باید یاد بگیرند بجای کپی پست خبرنگارانشان تحقیق کنند مصاحبه کنند نه اینکه پشت کامپیوتر بنشینند و فقط ترجمه کنند.
مطلبتون رو درست کنید.
اگر ادعا دارید که 1500 نفر اینگونه سفر می کنند با 5 نفرشان مصاحبه کنید بعد مطلبتان را انتشار دهید.

بجای اغراق واقعا گزارش کنید که کشورهای امریکای شمالی و اروپا چگونه
پول های خود را صرف توریسم می کنند و چرا دبی و قطر و ترکیه موفق تر از ایران هستند.
تا کی ایران باید اینقدر بسته باشد که توریست خارجی مثل دوران قرون وسطی مجبور به رعایت حجاب باشد .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
آقا نیما! یه کمی تند رفتی داداش! ما عقب افتاده نیستیم. اگرم هستیم تو هم از مایی! رعایت هنجارهای اجتماعی را عقب افتادگی نمی گویند. اگر ربگویند پس غربی ها عقب افتاده ترند که لخت می گردند! با بقیه مطالبت موافقم. صنعت توریسم بعد از انقلاب درجا که نه، پسرفت داشته و تا راست و ریست شود طول می کشد. با آزادی حجاب برای توریست ها هم موافقم. با بقیه مثل دانس و نایت کلاب و .... خیر!
موفق باشی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
نیمای عزیز این یعنی پروپاگاند در سرزمین دروغ!
فريبا ك.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
من فكر ميكنم يك اشتباه تايپيه و احتمالا 8000دلاره. با 80000 دلار ميشه پيش قسط خريد يك خونه رو در امريكا پرداخت كرد يا اينكه دو تا ماشين خريد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
7
متاسفانه اماکن گردشگری ما حتی اصفهان نیاز به زیبا سازی و رسیدگی دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
2
0
سلام
مسلما هر توریستی به ایران نمیاد . ما هم نمیخوایم توریستهایی که دنبال نایت کلاب و مشروب و ساحل و لذت جنسی هستند به ایران بیان. این مطلب در ارتباط با توریسم لوکس هست. ونوشته که حداکثر ۵۰ نفر با هواپیمای اختصاصی چندین کشور رو بر اساس راه ابریشم و تا اروپا میبینن.
این نوع گردشگری بسیار برای کشورهای میزبان منافع اقتصادی داره. و البته هر کسی از پس مخارجش بر نمیاد. هیچ اشتباهی نشده ۸۰ هزاردلار هزینه همچین سفر لوکس و طولانی در بهترین هتلهای چندین کشور دنیاست.
پس فکر نکنیم هر توریستی برای مشروب و ... سفر میکنه این مسائل که تو کشور خودشون هست خیلی از میلیونرهای غربی برای سفر دنبال چیزهایی هستند که مردم عادی نیستند
و این برای ما با داشتن طبیعت زیبا و متنوع البته تا وقتی نابودش نکردیم و اماکن تاریخی بهترین فرصت هست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین