کد خبر: ۴۰۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

ویکی لیکس، مشاور هیلاری را تهدید کرد

تارنمای «ویکی لیکس» به طور تلویحی اعلام کرده است که اطلاعاتی را درباره «جوئل بنسون» استراتژیست ارشد کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تارنمای «هیل» نهاد رسانه ای کنگره آمریکا، در توئیت روز یکشنبه ویکی لیکس خطاب به بنسون مطلبی با عنوان «جوئل، ما یک سورپرایز برای تو داریم!» منتشر شده است.
تارنمای هیل لحن این نوشتار را مشابه همان لحنی توصیف کرده است که هفته گذشته «دونا برزیل» رئیس موقت «کمیته ملی دمکرات ها» را سورپرایز کرد و باعث شد که وی و «تیم کین» نامزد تصدی پست معاون رئیس جمهوری آینده آمریکا نیز در کانون توجه رسانه ها قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا، جوئل بنسون (Joel Benson) یکی از چهره های برجسته مشاوره و افکارسنجی در آمریکاست و استراتژیست ارشد کمپین های انتخاباتی اوباما در سال های 2008 و 2012 بوده و اکنون نیز همین نقش را در کمپین هیلاری بر عهده گرفته است.

ویکی لیکس تاکنون با افشاگری های متعدد خود حواشی زیادی را برای دمکرات ها ایجاد کرده است. تارنمای آسانژ، در مرداد ماه سال جاری تعداد بسیار زیادی از ایمیل های شخصی مقام های ارشد کمیته «بی طرف» دمکرات ها را منتشر کرد که نشان می داد، آنها از همان ابتدا به صورت مخفیانه از کلینتون حمایت می کردند. همچنین اسناد ویکی لیکس حاکی از آن است که کلینتون در سال های گذشته مبالغ هنگفتی را برای ایراد سخنرانی در شرکت های بزرگ آمریکا در بازار سهام این کشور (وال استریت) دریافت کرده است.

ویکی لیکس اواخر مهر ماه سال جاری نیز تعدادی از ایمیل های مرتبط با اوباما را منتشر کرد که مربوط به ماه اکتبر 2008، قبل از پیروزی او در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری بود. ظاهرا این ایمیل ها برای «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و «بیل کلینتون» ارسال شده است. این ایمیل ها در زمانی منتشر شد که دولت آمریکا، روسیه را به هک کردن ایمیل های اعضای حزب دمکرات و تشکیلات انتخاباتی این حزب با هدف اعمال نفوذ بر روند انتخابات آمریکا متهم کرده و جان پودستا رئیس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون یکی از چهره هایی بود که چنین اتهامی را مطرح کرده بود.

«جولیان آسانژ» از سال 2012 به سفارت کشور «اکوادور» در لندن پناهنده شده و به نظر می رسد افشاگری های وی به اندازه ای دردسر ساز شده است که سفارت اکوادور در لندن سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد دسترسی وی را به اینترنت مسدود و وزارت امور خارجه این کشور نیز در بیانیه ای رسمی، اعلام کرد این اقدام در راستای سیاست عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها صورت گرفته است. البته این اقدام باعث شده تا نگاه ها بیش از قبل به سوی «جولین آسانژ» متوجه شود.

اکنون مدت زیادی تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری در روز سه شنبه 18 آبان 1395 (هشتم نوامبر 2016) باقی نمانده است و به نظر می رسد ویکی لیکس قصد دارد میزان افشاگری های خود را افزایش دهد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به خصوص کلینتون و مقامات دمکرات به دردسر بیندازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین