کد خبر: ۴۰۳۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

رییس کمیسیون شوراها: شورای نگهبان پس از پایان فرآیند انتخابات نمی‌تواند صلاحیت یک نماینده را رد کند

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با پایان فرآیند انتخابات که از ثبت‌نام آغاز و با تأیید صحت انتخابات حوزه از سوی شورای نگهبان پایان می‌یابد، نظارت این شورا نیز پایان می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد کولیوند با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی انتخابات و اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط با این سیاست‌ها، گفت: رهبری در ابلاغیه خود و در بند ۱۱ آن به فرآیند برگزاری انتخابات و مسئولیت شورای نگهبان در این فرآیند اشاره کرده که قانون نیز در ارتباط با این موضوع صراحت دارد و فرآیند انتخابات در قانون مشخص است و پس از آن شورای نگهبان مسئولیت مستقیمی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وقتی شورای نگهبان صحت انتخابات را در یک حوزه تعیین کرده فرآیند انتخابات پایان یافته و منتخبان نمایندگان مردم تلقی می‌شوند و از اینجا به بعد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برای بررسی و رسیدگی به تخلفات احتمالی مسئولیت پیدا می‌کند و قانون نیز به روشنی ضوابط این نظارت را تعیین کرده است.

نماینده مردم کرج تصریح کرد: شورای نگهبان پس از تأیید صحت انتخابات به عنوان یک نهاد نظارتی می‌تواند در کنار هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان عمل کند و گزارش تخلف احتمالی و یا اطلاعات جدید را در این مرحله در اختیار قرار دهد و از این پس مسئولیت هیأت نظارت است که تشخیص بدهد که آیا فعل صورت گرفته از سوی نماینده در چارچوب وظایف نمایندگی بوده و یا خارج از این چارچوب عمل شده.

وی در پایان تأکید کرد: شورای نگهبان پس از پایان فرآیند انتخابات نمی‌تواند صلاحیت یک نماینده را رد کند و این کار بر عهده شورای نگهبان نیست و قوانین متناسب با این موضوع نیز وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
جناب كوليوند اگر از اول جلو زياده خواهيها وايستيم پر رو نميشوند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین