کد خبر: ۴۰۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

سلام زودهنگام اردبیل به زمستان +عکس

بارش اولین برف پاییزی از نخستین ساعات بامداد سی‌وچهارمین روز فصل پاییز؛ اردبیل و برخی شهرهای این استان و بویژه مناطق کوهستانی و برفگیر را فرا گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : نفوذ هوای سرد و فعالیت سامانه بارشی که طی یک هفته اخیر استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده بود، طی شب گذشته تشدید و بارش اولین برف پاییزی را طی بامداد سه شنبه در این استان رقم زد.

به گزارش مهر، این سامانه که در روزهای قبل موجب بارش های متناوب باران در اکثر شهرها و بارش برف در مناطق کوهستانی استان اردبیل شده بود، ضمن کاهش محسوس دما، موجب بارش برف در برخی از شهرستان های استان بویژه در اردبیل مرکز استان شد تا شهروندان این استان در مناطق شهری شاهد بارش برف باشند.

در حال حاضر بارش برف در چندین شهر استان از جمله اردبیل، سرعین، نیر، مناطقی از مشگین شهر و دامنه های کوه سبلان گزارش می شود و انتظار می رود به دلیل افت شدید دما شاهد تداوم بارش در ساعات آینده باشیم.

هم اکنون شدت بارش اولین برف پاییزی در اردبیل بسیار زیاد و قابل توجه بوده و با گذشت یک ساعت از شروع بارش، سطح خیابان ها و معابر سفید پوش شده و میزان دید نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

روز گذشته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر از پیش‌بینی بارش برف در هشت شهرستان استان طی دو روز آینده خبر داده بود.

 اردبیل  
 
بارش اولین برف پاییزی در اردبیل

علی دولتی مهر با اشاره به ورود و فعالیت سامانه بارشی در استان تاکید داشت که در پی فعالیت این سامانه بارش برف در شهرستان‌های نیر، سرعین، مشگین شهر، نمین و خلخال انتظار می رود.

وی بارش برف را طی دو روز آینده در شهرهای مرکزی و جنوبی استان اردبیل مورد اشاره قرار داده و برای مناطق شمالی استان نیز بارش ها را به صورت باران عنوان کرده بود.

بارش برف علاوه بر شهرهای مرکزی استان اردبیل، در گردنه حیران در محور اردبیل – آستارا، گردنه الماس در محور خلخال – اسالم و گردنه سائین در محور نیر – سراب هم گزارش می شود.

گفتنی است براساس پیش بینی هواشناسی شهروندان استان اردبیل تا روز پنجشنبه با کاهش محسوس دما مواجه شده و در برخی شهرها بویژه در مناطق شمالی آبگرفتگی معابر و حوزه آبگیر دور از انتظار نخواهد بود.

افت شدید دما از اولین روزهای پاییز و نیز بارش زودهنگام اولین برف پاییزی در مناطق شهری نوید فرارسیدن و سلام زودرس زمستان برای ساکنان استان اردبیل بوده و باید شهروندان این استان خود را برای زمستان طولانی آماده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین