کد خبر: ۴۰۴۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

جدیدترین تصمیمات اکران پس از رفع تعلیق دفاتر پخش

فیلم «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی از پنجم آبان‌ماه به سرگروهی سینما «آزادی» اکران می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا فرجی ـ سخنگوی شورای صنفی نمایش ـ با اعلام این خبر درباره مصوبات جلسه سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه که به دلیل حضور معاون نظارت و ارزشیابی در جلسه و بحث‌هایی کلی درباره‌ی‌ سینما و بررسی نشدن قراردادها در روز گذشته، امروز برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: علاوه بر مصوب شدن تاریخ نمایش فیلم «یتیم‌خانه ایران»، فیلم «متولد ۶۵» هم از چهارشنبه پنجم آبان‌ماه در گروه آزاد اکران می‌شود.

وی اضافه کرد: قرارداد فیلم «پری دریایی»  در گروه آزادی پس از فیلم «مبارک» ثبت شد و همچنین قرارداد فیلم «آشوب» پس از فیلم «پری دریایی» در همین گروه سینمایی به ثبت رسید.

فرجی ادامه داد: فیلم «چهار اصفهانی در بغداد» هم پس از فیلم «آس و پاس» در گروه سینمایی ماندانا به نمایش درمی‌آیند و قراردادشان امروز ثبت شد.

او درباره‌ی اکران فیلم «نفس» نرگس آبیار نیز گفت: این فیلم قرار است پس از فیلم «این زن حقش را می‌خواهد» به نمایش درآید و به همین دلیل باید هفته‌ی آینده ابتدا کف فروش این فیلم بررسی شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره زمان اکران فیلم «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی که گفته می‌شد برای اکران آن در آبان‌ماه برنامه‌ریزی شده است، افزود: قراردادی برای این فیلم به شورا ارسال نشده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های فیلم‌های دیگر و قراردادهایی که به ثبت رسیده به نظر می‌رسد، ممکن است در صورت مهیا بودن شرایط، اکران آن به پس از ماه صفر موکول شود. با این حال باید قرارداد به شورا ارائه تا بررسی لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا، «متولد٦٥» که به قلم جمیله دارالشفایی نوشته شده، قصه خاطره و افشار است که یک روز تصمیم می‌گیرند تا بر خلاف زندگی معمول، مدل آدم‌های پولدار شهر باشند. «متولد ٦٥» با بازی هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی و حضور افتخاری آنا نعمتی توانست در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر نامزد سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو باشد. همچنین در دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، نامزد استعداد درخشان کارگردانی شد.

«یتیم خانه ایران» نیز داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های 1295 تا 1297 در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می‌کند.

علی‌رام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی، برایان طرفه، برت جان کورن و درشن آناند در فیلم تازه ابوالقاسم طالبی نقش آفرینی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین