کد خبر: ۴۰۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

بیانیه وزارت‌ خارجه‌ آمریکا درباره یک‌ حکم‌ قضایی‌ ایران

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از صدور حکم زندان برای یک شهروند دو تابعیتی این کشور در ایران ابراز نگرانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از صدور حکم زندان برای یک شهروند دو تابعیتی این کشور در ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، امروز پایگاه «وایس» مدعی شد که «رابین (رضا) شاهینی» که مدتی قبل در گرگان بازداشت شده بود، به 18 سال زندان محکوم شده است.

شاهینی که تابعیت ایرانی-آمریکایی دارد، اواخر تیر ماه به اتهام همکاری با دولتهای متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب بازداشت شده بود.
شاهینی 46 ساله در سال 2000 و در سن 30 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. او در دانشگاه ایالتی سن دیگو در رشته «امنیت بین‌المللی و حل تنازعات» فارغ التحصیل شده است.
«وایس نیوز» نوشته که او مدت کوتاهی در «جنبش سبز» حضور داشت.

در اظهارنظر این وزارتخانه که در اختیار این پایگاه قرار گرفته، آمده است: «ما گزارش‌های بازداشت روبین شاهینی که گزارش شده شهروند آمریکایی است را دیده‌ایم. امنیت شهروندان آمریکا اولویت اصلی ما است. ما به استفاده از تمام ابزارهای موجودمان برای کمک به شهروندانمان که به کمک در کشورهای خارجی نیاز دارند، ادامه می‌دهیم».

وزارت خارجه آمریکا افزود: «همانطور که قبلا هم گفتیم، وزیر خارجه(جان کری) موارد مربوط به بازداشت و مفقود شدن شهروندان آمریکایی را هر موقع که با مقامات ایرانی دیدار می‌کند، پیش کشیده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین