کد خبر: ۴۰۴۲۴۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
ایران می‌خواهد به سرزمین‌های عربی، آفریقا و اروپا دسترسی داشته باشد

نشریه‌آمریکایی: آرزوی‌ دیرینه ایران در حال تحقق/به‌زودی به‌دریای‌مدیترانه خواهد رسید

«تهران در تلاش است هر زمانی که بخواهد، بین آن کشور و دریای مدیترانه امکان ارتباط و مسیر امن برای تماس با نیروهای وابسته‌اش وجود داشته باشد.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزنامه «واشنگتن‌تایمز» نزدیک به نئومحافظه‌کاران آمریکایی در گزارش تازه‌ای درباره افزایش قدرت منطقه‌ای ایران نوشته است: «در حال حاضر شاهد گسترش مرزهای و قدرت محور جدیدی از قدرت در خاورمیانه میان ایران، سوریه و فدراسیون روسیه هستیم و ایران بزودی می‌تواند از طریق ایجاد کریدوری به سوی دریای مدیترانه به حوزه‌های بیشتری دسترسی پیدا کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه آمریکایی افزوده است: «این دسترسی آرزوی دیرینه ایران بوده است. ایران می‌خواهد به سرزمین‌های نشریه‌امریکایی: آروزی‌دیرینه ایران در حال تحقق/به‌زودی به‌دریای‌مدیترانه خواهد رسیدعربی، شمال آفریقا و اروپا دسترسی داشته باشد تا هژمونی تازه‌ای را در منطقه ایجاد کند. هدف ایجاد پلی زمینی است که توسط نیروهای نیابتی ایران و شبه‌نظامیان در عراق و سوریه به خصوص حزب‌الله لبنان در حال ایجاد شدن است. به نظر می‌رسد این عملیات  توسط سردار سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه قدس ایران هدایت می‌شود که چندین بار از مسکو بازدید کرده و با مقام‌های ارشد آن کشور دیدار داشته است. پس از ۱۲ سال جنگ عراق و درگیری‌های شدید در سوریه، ایران در حال حاضر از هر زمان دیگری برای تامین امنیت در این مسیر ایجاد‌شده نزدیک‌تر است.»

این روزنامه با اشاره به گزارش اخیر روزنامه «گاردین» با همین مضمون به نقل از یک مقام اروپایی مدعی شده که تهران در تلاش است هر زمانی که بخواهد، بین آن کشور و دریای مدیترانه امکان ارتباط و مسیر امن برای تماس با نیروهای وابسته‌اش وجود داشته باشد.»

واشنگتن‌تایمز معتقد است که این کریدور از طریق استان دیاله در عراق، از شهر تازه‌بازپس‌گرفته شده توسط نیروهای حامی ایران انجام خواهد شد و پس از آن نوبت به قلمروی تحت کنترل کردها در سوریه می‌رسد؛ سپس راه به لاذقیه که در کنترل دولت سوریه است منتهی می‌شود.»

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که ترکیه از این موضوع می‌هراسد و نگران است که این مسئله و حضور ایران در مناطق کردنشین سوریه سبب برقراری ارتباط میان تهران و پ‌.ک.ک شود. 

واشنگتن‌تایمز در پایان با اشاره به اینکه ایجاد کریدور ایران می‌تواند تاثیر منفی برای منافع اسرائیل داشته باشد، می‌نویسد: «حزب‌الله اخیر اعلام کرده که پس از جنگ داخلی در سوریه و پایان‌یافتن آن، تمرکز خود را بر روی اسرائیل معطوف خواهد کرد. این موضوع می‌تواند برای اسرائیل خبری نگران‌کننده باشد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
7
10
تا جنگ علیه ما راه نندازن ول کن نیستن. 40 ساله جنگ اقتصادی که داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
8
7
تصویر سردار سلیمانی چه ربطی به گزارش داشت..هیچ اسمی تز ایشان تو مقاله نبود ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
کوری انگار نوشته به نظر می‌رسد این عملیات توسط سردار سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه قدس ایران هدایت می‌شود که چندین بار از مسکو بازدید کرده و با مقام‌های ارشد آن کشور دیدار داشته است/کوووووری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
8
12
ایران روز به روز قدرتمندتر خواهد شد و سعودی و اردوغان هم نابود خواهند شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
2
5
دست آمریکا وعربستان، ترکیه و قطر و ...برای ملت های منطقه رو شده و آمریکا و دارودسته اش اصلا مردمی نیستند. و دلیل موفقیت ایران هم همانا مردمی بودن گفتمان و سیاست های آن است. امنیت باید بومی باشد. در خاورمیانه آمریکا هیچ جایی در ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
1
سازمان مللی که با پول عربستان راه میره باید جنگ بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
چند چندی داداش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین