کد خبر: ۴۰۴۲۸۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

فساد 900 میلیاردی تنها در 3 پرونده تامین اجتماعی در دوره قبل/کشور طی دو سال اخیر در فشار اقتصادی بود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان را با مشکلات بسیاری تحویل گرفتیم گفت: در دولت قبل تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده 900 میلیارد تومان بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سید تقی نوربخش در مراسم بزرگداشت سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد،  در این باره اضافه کرد: به عنوان مثال فردی در دوره قبل زمینی متعلق به سازمان را به ارزش 200 میلیارد تومان را به مبلغ 9 میلیارد تومان خریده بود و دو سال بعد، 200 میلیارد تومان معامله کرد. تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده 900 میلیارد تومان بود. 

به وضعیت سلامت در سال 92 و در زمان تحویل دولت توسط دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت وقت، 56 درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می شد و این رقم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به 65 درصد می رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه آمده است که هزینه های خانمان سوز نباید بیش از یک درصد باشد در حالی که در دوره قبل به هفت درصد رسیده بود و اگر مردم به بیماری جدی مبتلا می شدند از دهک های میانی به سه دهک پایین سقوط می کردند. خرید تجهیزات و لوازم از بیرون بیمارستان هم حکایت خود را داشت .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دکتر روحانی این درد را درک کرد و سلامت را نه در شعار بلکه در عمل در اولویت قرار داد گفت: با رشد حدود 25 درصدی احداث مراکز درمانی طی 3 سال اخیر در مقایسه با سال های قبل مواجهیم و 85 درصد بیمارستان های تامین اجتماعی بر اساس اعتبار بخشی وزارت بهداشت درجه عالی و درجه یک دارند.
نوربخش افزود: بیمارستان های خوب تامین اجتماعی تنها در تهران متمرکز نشده اند.  همچنین اکثر بیمارستان های افتتاح شده جدید در این دولت در مناطق محروم و دورافتاده هستند که بیمارستان های ایلام، عسلویه و دزفول از این جمله اند.  

وی با اشاره به اینکه اکثر پروژه های ما در این دولت کلنگ زده و در همین دولت افتتاح شده اند عنوان کرد: راهبرد این دولت عمل به وعده هاست.  

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره  خرید خدمت در بخش درمان نیز گفت:  طرح تحول سلامت باید مستمر و پایدار باشد و هر تهدیدی چه به لحاظ ساختار و منابع به ضرر طرح است. ما در منابع و مصارف چالش داریم و راه حل را کنترل مصارف می دانیم. چه بسا اگر پولدار هم باشیم حق اسراف در منابع بخصوص در بخش درمان را نداریم.

نوربخش افزود: کشور طی دو سال اخیر در فشار اقتصادی بود، اما اکنون دریچه هایی گشوده شده و امیدواریم منابع پیش بینی شده کامل تحقق یابد. درباره مصارف نیز باید گفت اگر بویژه در بخش درمان مصارف را مدیریت نکنیم موفق نمی شویم .

وی نظام ارجاع را راهگشای مدیریت مصارف و رضایتمندی مردم دانست و گفت: در طرح پایلوت نظام ارجاع در دو استان کشور علی رغم صرف هزینه بالاتر، رضایت مردم بالا نیست.  تا زمانی که خریدار و تولید کننده خدمت و استراتژیست یک دستگاه واحد باشد در امور سلامت توفیق نخواهیم داشت.
نوربخش تاکید کرد: با جابجا کردن ساختمان‌ها و تغییر ساختارها به صورت ناقص مشکل درمان کشور حل نخواهد شد و راهکار،  عنایت و توجه به  سیاست های ابلاغی رهبری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
یک مدیر که نتواند یک مدرسه را مدیریت کند مدیر نیست. مدیریت که فقط دستور دادن نیست!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
جناب .....صداقت و درستی شما زمانی آشکار شد که شخص متدین و مدیر و با شخصیتی مثل مهندس.... را از تاپیکو برداشتید که عوامل اختلاس به کارشان در سایه وجود جنابعالی ادامه بدهند.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
خوب حالا چه کار کردید؟ شکایت کردید؟مختلس زندانی شده؟پوها برگردانده شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
همه کهیر زد ند ازگفته های اختلاس های راست ودروغ مطبو عات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
چرا روسا مانند ستاره های سینمای هالیوود عکس از پهلو می گیرند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین