کد خبر: ۴۰۴۴۴۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

پیش‌فروش «سایه تویوتا» در ایران

موعد تحویل یک مدل ۲۰۱۶شرکت تویوتا در ایران، زمانی می‌شود که فقط دو ماه تا پایان سال میلادی زمان باقی است و اگر قرار باشد این مدل را در همان نمایندگی، دوباره به معرض فروش بگذاری، یک مدل عقب خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
پرسیدم تا امروز هرگونه محاسبه کرده‌اید به کنار، اما از این تاریخ من با تکمیل وجه مبلغ خود را به ١٥٤میلیون و 500هزار تومان می‌رسانم. آیا سود ١٨ درصد شما در ادامه این مدت محاسبه شده است؟ همان‌طور که در ذهن پیش‌بینی می‌شد، محاسبه سود فقط تا تاریخ تکمیل وجه است و آن طرف قرارداد کاملا باز محسوب می‌شود؛ یعنی اگر شرکت ایرتویا، به‌جای اول آبان ٩٥ مثلا اول آذر یا دی ٩٥ اتومبیل را تحویل دهد، خودش را آزاد می‌داند که به یکه‌تازی در حق هم‌وطنانش ادامه دهد. در اصل سود مشارکت به کمتر از ٩ درصد تقلیل می‌یابد که در سطح کلان برای شرکت ایرتویا سود سرشار و بی‌حساب و کتابی را سرازیر خواهد کرد.

 موعد تحویل یک مدل 2016شرکت تویوتا در ایران، زمانی می‌شود که فقط دو ماه تا پایان سال میلادی زمان باقی است و اگر قرار باشد این مدل را در همان نمایندگی، دوباره به معرض فروش بگذاری، یک مدل عقب خواهد بود. در ایران، ماشین‌های خارجی یک مدل کهنه‌تر، میزان درخور ‌توجهی زیان خواهند کرد. حالا گردانندگان شرکت ایرتویا در مظان اتهام قرار می‌گیرند که این همه مدل 2016را از کجای جهان و با چه قیمتی وارد ایران کرده و به قیمت یک ماشین مدل سال می‌فروشند؟

نکته تکان‌دهنده دیگر، قیمت جهانی پریوس، در روی سایت جهانی تویوتاست! درحال‌حاضر روی صفحه اصلی این شرکت، اثری از مدل‌های 2016این سواری نیست و هرچه دیده می‌شود، مدل 2017است؛ اما با رجوع به صفحات داخلی می‌توانید به مدل‌های 2016این اتومبیل برسید. پریوس چه مدل سال2016 و چه مدل 2017، در چهار تیپ وارد بازار شده است که قیمتی بین ٢٤هزار دلار تا ٣٢هزار دلار دارد. دو نکته ناخوشایند در نمایندگی فروش ایرانی این شرکت وجود دارد؛ اول اینکه فقط دو مدل نامفهوم با مدل‌های جهانی ذکر می‌شود و دوم با توجه به خبرهای رسمی که اعلام می‌کند خودروهای هیبریدی در ایران با گمرکی چهار درصد وارد می‌شود، چگونه محاسبه‌ای صورت گرفته که قیمت این خودرو، باز نزدیک مدل‌های غیرهیبریدی درمی‌آید. سؤال اینجاست که اگر قرار بود این خودرو با گمرک معمولی محاسبه شود، چه قیمتی می‌شد؟

 اگر شفافیتی در کار است و قصد سودجویی از هم‌وطنان عزیزی نیست که با چند نفرشان همان‌جا روبه‌رو شدم که مغموم بودند، شرکت ایرتویا، روشن کند:

الف- جدای از مدل عقب‌افتاده ماشین تحویلی، تیپ پریوس تحویلی کدامیک است؟

ب‌- قیمت محاسباتی بسته به تیپ و مدل جهانی چگونه استخراج شده است؟

ت‌- این همه اتومبیل 2016را در پایان سال میلادی با چه قرارداد ترکمانچایی خریداری و به هم‌میهنانش می‌فروشد؟


ث‌- 120روز کاری و 30روز کاری را چگونه محاسبه کرده است؟

ج‌- سود و جریمه تأخیر را از چه زمان تا چه زمانی محاسبه می‌کند؟ و آیا درست است در شرایط اقتصادی سختی که هم‌میهنانش دارند، جواب انتخاب برند تویوتا را این‌طور با ظلم فاحش به جیب ایرانی بدهد؟

ح‌- اجحاف آشکار به هم‌میهنانش را چطور جبران می‌کند؟ آیا حاضر است حداقل با اقتدا به صاحبان اصلی شرکت تویوتا در اِشکال در نوع خاصی از مدل‌هایش، تمام‌قد در مقابل ملت خم شده، عذرخواهی کند؟

خ‌- از نهادهای ناظر هم انتظار می‌رود در دولت امید، امید هم‌وطنان خود را به یأس مبدل نکرده و در‌صورتی‌که شرکت ایرتویا، بنا به مستندات موجود خطایی کرده است، با قاطعیت به نفع خریدار و مصرف‌کننده، با متخلف برخورد کنند.

د‌- قطعا در صورت بررسی‌نکردن نهادهای ناظر، خریداران حق خود می‌دانند، موارد را از طریق سایت رسمی تویوتا و همچنین مراجع ذی‌صلاح قضائی پیگیری کنند.

ذ‌- مردم ما در مواقعی که نهادهای ناظر به‌موقع عمل نکنند، می‌دانند که خود باید رأسا دست به کار شده و مشکلی را که برای دو فروشنده اصلی محصول ایرانی دو سال قبل به وجود آمد، بر سر سودجویان خارجی هم بیاورند. هرچند شرکت تویوتا درحال‌حاضر هم از تمام رقبای خود در ایران عقب است و درصد کمی را به خود اختصاص داده است.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
3
دزدی تو روزه روشن وزارت صنایع هم که فقط نظاره گره ماشین 24000دلاری با گمرک 4 درصد رو میفروشن 154 میلیون و ولو xc90 57 هزر دلاریو میفروشن 650میلیون تومان همینه یه شبه پولدار میشن از جیبه مردم!!!!آفرین به این دولت که اینقدر به فکره مردمه!!!!!
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
3
شركت ايرتويا هدفش ازتاسيس فقط كلاه گذاشتن سر مردم است.
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
3
بنده باتوجه به اينكه يك عدد كرولاازشركت ايرتوياثبت نام كردم كه ازنظر تاريخ تحويل وهم نوع خوردروي كه بايدتحويل ميدادند كه ندادند ومحاسبات مالي سر بنده به راحتي كلاه گذاشتند و نتوانستم اعتراضم را به هيچ كجا بكنم با تمام موارد بالا موافق هستم.
شركت ايرتويا هدفش ازتاسيس فقط كلاه گذاشتن سر مردم است.
آيدين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
2
متاسفانه سالهاست كه شركت ايرتويا با تخلف آشكار و سوء استفاده از خلاء هاي قانوني و عدم نظارت درست مراجع ذيصلاح هم جيب مشتريان نا آگاه رو ميزنه و هم آبروي تويوتا رو برده و مشتريان هم گول ويترين ها و مغازه هاي بزرگ ايرتويا رو ميخورن و پولشون رو تو جيب اين افراد سود جو و فريبكار رو ميخورن. واقعا از مسوولين انتظار ميره كه ورود كنند به اين موضوع و تكليف اين شركت و امثال اينارو مشخص كنند. آقايان سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان و شوراي رقابت و وزارت صنعت معدن تجارت لطفا اين موضوع رو رسيدگي بفرماييد و براي عبرت ديگران هم شده يكبار برخورد قاطع كنيد لطفا.
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
1
بنده باتوجه به اينكه يك عدد كرولاازشركت ايرتوياثبت نام كردم كه ازنظر تاريخ تحويل وهم نوع خوردروي كه بايدتحويل ميدادند كه ندادند ومحاسبات مالي سر بنده به راحتي كلاه گذاشتند و نتوانستم اعتراضم را به هيچ كجا بكنم با تمام موارد بالا موافق هستم.
شركت ايرتويا هدفش ازتاسيس فقط كلاه گذاشتن سر مردم است.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
3
0
تند نروید آقایان... بنده همین امسال خودروی روفور ثبت نام کردم در شرایط تحویل 60 روزه و زورتر از موعد خودروی خود را تحویل گرفتم. کار ملت شده این روزا فقط هوچی گری ... بند که تا یه اتفاقی یا سوالی حادث می شه همه حمله می کنن و انگار عجله دارن واسه خالی کردن عقده هاشون
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
2
0
تند نروید آقایان... بنده همین امسال خودروی روفور ثبت نام کردم در شرایط تحویل 60 روزه و زورتر از موعد خودروی خود را تحویل گرفتم. کار ملت شده این روزا فقط هوچی گری ... بنده نمی گم ظلم نیست ولی انقدر اخلاقها خراب شده که تا یه اتفاقی یا سوالی حادث می شه همه حمله می کنن و انگار عجله دارن واسه خالی کردن عقده هاشون
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
2
0
تند نروید آقایان... بنده همین امسال خودروی روفور ثبت نام کردم در شرایط تحویل 60 روزه و زورتر از موعد خودروی خود را تحویل گرفتم.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
2
اگر شما الان به سایت شرکت تویوتا سر بزنید میبینید که در ماههای پایانی سال میلادی ، خودروهای همان سال با تخفیف های 20 الی 30 درصد و گاها از دم قسط به فروش میرسند. چرادر ایران اصلا اینطور نیست؟
چرا در عرضه مدلها و تنوع آنها اینقدر بین ایرتویاو نمایندگی تویوتا در افغانستان ، اختلاف وجود دارد؟
خدا میداند که ایرتویا با خرید اینهمه ماشین 2016 آنهم یکجا چه سود هنگفت مضاعفی به جیب زده.
آیا سازمان حمایت از مصرف کننده از مطالب بسیار واضح فوق مطلع نیست؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین