کد خبر: ۴۰۴۴۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز»:

مجلس‌ دهم کار مجلس‌ نهم را تکرار نکند/اینها منتقد نیستند، کسانی‌‌ هستند که...

یک نماینده مجلس درباره ویژگی‌های وزیران پیشنهادی به مجلس گفت: دکتر روحانی بهترین گزینه‌ها را برای وزارتخانه‌ها معرفی کرد؛ آقای صالحی‌امیری سابقه خوبی در حوزه فرهنگ دارد و با صاحبنظران حوزه فرهنگ و کتاب ارتباط دارد و ضمن احترامی که برای آقای جنتی قائلم معتقدم ایشان هم می‌تواند برای فرهنگ تحولگرا باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» درباره تغییرات در کابینه یازدهم و وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: استعفا شکل قانونی برای خروج از دولت است و من تبریک می‌گویم به آقای روحانی چون وزرایی را انتخاب کرد تا زمانی که می‌خواست با آنها کار نکند لجاجت نکردند و دولت را در این تصمیم همراهی کردند و این  حسن و نقطه مثبت یاران این دولت بود که یک الگوی خوبی از اخلاق را ارائه کردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این نماینده مجلس به ویژگی‌های وزیران پیشنهادی به مجلس اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی بهترین گزینه‌ها را برای وزارتخانه‌ها معرفی کرد؛ آقای صالحی‌امیری سابقه خوبی در حوزه فرهنگ دارد و با صاحبنظران حوزه فرهنگ و کتاب ارتباط دارد. لذا ضمن احترامی که برای آقای جنتی قائلم، معتقدم ایشان هم می‌تواند برای فرهنگ تحولگرا باشد.

اینها منتقد نیستند، کسانی‌ هستند که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

وی افزود: ما از آقای سلطانی‌فر در استان گیلان در سمت استانداری خاطرات بسیار خوشی داریم ایشان مدیریت چندین استان را داشته و آدم اجرایی سرحال و سرزنده است و می‌تواند جامعه ورزشی را متحول کند.

وی درباره ویژگی‌های وزیر پیشنهادی آموزش پرورش گفت: آقای دانش‌آشتیانی یکی از قوی‌ترین‌هاست. کسی که خاک گچ کلاس را خورده؛ فردی که از معلمی شروع کرده و به دانشگاه رسیده و می‌تواند بهترین گزینه برای وزارت آموزش پرورش باشد؛ هرچند جامعه فرهنگی تمایل داشت آقای نجفی باشد. با این حال فکر می‌کنم آقای دانش‌آشتیانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به رویکرد مجلس به وزرای پیشنهادی گفت: این وزرا برای ۷ ماه است و بودجه ۵ ماه آینده هم تمام شده بنابراین اینها خیلی کار خاصی نمی‌توانند و سختگیری برای اینها جایز نیست انتظار دارم همکارانم در مجلس کمک کنند تا افرادی که معرفی شدند تصدی وزارتخانه‌ها را بر عهده بگیرند و نگذارند این وزارتخانه‌های مهم و حساس بدون وزیر بماند.

جعفرزاده با بیان اینکه نمی‌شود گفت وزرای پیشنهادی به راحتی رای اعتماد  می‌آورند، ادامه داد:   مردم انتظار دارند مجلس دهم کارشکنی‌های مجلس نهم را برای انتخاب وزرا تکرار نکند به نظرم این انتظار از مجلسی‌ها وجود دارد. ضمن اینکه گزینه‌هایی که معرفی شدند انصافا گزینه‌های خوب و قوی هستند.

وی افزود: البته رای‌آوری وزرا به نوع دفاع خودشان نیز مربوط است ولی در مجموع فکر می‌کنم موفق به اخذ رای اعتماد مجلس بشوند.

این نماینده مجلس در واکنش به سخنان برخی که این تغییرات را انتخاباتی و تبلیغاتی می‌دانند گفت: ‌دولت هر کاری کند یک عده در گوشه مطالبی را عنوان می‌کنند؛ آنها یک چیزی می‌گویند حالا که تغییر داده می‌گویند انتخاباتی است. اینها منتقد نیستند، اینها کسانی هستند که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند.

وی افزود:  دولت در جهت آرامش قدم برداشت و با احترام به نظر علما، فرهنگیان و مردم ‌و مجلس این کار را انجام داد و فعلا به نظر من علی‌رغم انتقادهایی که به شرایط اقتصادی وجود دارد من عملکر این بخش را نسبت به شرایط و امکانات موجود مثبت ارزیابی می‌کنم و فعلا لزومی بر تغییر ‌در بخش‌های دیگر کابینه نمی‌بینم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
2
3
برزیل چه خبر اقای نماینده
مجید
|
United States of America
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
1
یکی حضرت عارف رو از حالت هیدن در بیاره ممنون میشیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
1
درود به آقای جعفرزاده با شرف و با شخصیت .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین