کد خبر: ۴۰۴۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

کولاک قطار پرنده روسیه را متوقف کرد

کولاک و یخ زدگی سبب شد قطار سریع السیر ساپسان (شاهین) روسیه که سرعتی حدود 300 کیلومتر در ساعت دارد در نیمه راه مسیر مسکو - سن پترزبورگ از حرکت بازماند و مسافران سرگردان شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، توقف قطار تندرو ساپسان شامگاه چهارشنبه رخ داد و دادستانی حمل و نقل روسیه در باره این تحقیق می کند، زیرا براساس برنامه ریزی فنی نباید در شرایط برودت حرکت متوقف شود.
خبرگزاری ایتارتاس نوشت: قطار تندرو ساپسان ساعت 10 و 21 دقیقه شامگاه چهارشنبه در استان نووگراد در مسیر مسکو -سن پترزبورگ نزدیک ایستگاهی به نام «پل مستینسکی» بیش از سه ساعت متوقف شد.
به همین منظور قطاری از سن پترزبورگ برای انتقال مسافران اعزام شد، ولی به دلیل بروز مشکلات 500 نفر در راه مانده با اتوبوس به مقصد رسیدند.
بازپرسان دادستانی حمل و نقل، آسیب دیدگی خط آهن را علت اصلی توقف قطار اعلام کردند.
با این حال رسانه های روسی یخ زدگی ریل ها را عامل اصلی بروز این واقعه عنوان می کنند، زیرا هوای منطقه به شدت سرد شده و در برخی مناطق روسیه با آغاز بارش برف، درجه دما حتی تا 15 درجه زیر صفر سقوط کرده است.
خط آهن مسکو - سن پترزبورگ یا «آکتیابرسکایا» به طول 651 کیلومتر سال 1851 افتتاح شد و از سال 2009 نیز با راه اندازی قطار سریع السیر زمان سفر ریلی بین دو شهر از هفت ساعت به حدود دو ساعت و 30 دقیه کاهش یافت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین