کد خبر: ۴۰۴۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
سرزنش اوباما به دلیل تبدیل‌شدن ایران به قدرتی‌جهانی‌

توهمات یک روزنامه‌اسرائیلی:‌ رویکرد اوباما احمقانه است/کلینتون به‌عنوان رئیس‌جمهور، اولین آزمایش‌هسته‌ای‌ایران را محکوم می‌کند!

جروزالم پست اشاره می‌کند که شوهر هیلاری کلینتون، بیل کلینتون رییس‌جمهوری پیشین امریکا درباره کره شمالی توافق‌نامه‌ای را امضا کرد و این موضوع به کره شمالی اجازه داد تا به تدریج به سلاح هسته‌ای دست یابد. اوباما نیز همان راه را در قبال ایران دنبال کرد. در صورتی که کلینتون رییس‌جمهوری شود مجبور است میوه‌های فاسد حاصل از توافق اوباما با ایران را با سیگار برگ کره‌شمالی که شوهرش از زمان ریاست جمهوری روشن کرده بود در دست گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل-  یک روزنامه اسرائیلی در یادداشت اصلی خود از سیاست اوباما به عنوان رویکردی «احمقانه» یاد می‌کند و در این‌باره توهمات یک روزنامه‌اسرائیلی:‌ کلینتون به‌عنوان رئیس‌جمهور، اولین آزمایش هسته‌ای ایران را محکوم می‌کند!می‌نویسد: «او به موفقیت خود اشاره می‌کند اما سبب شد تا نیروهای مورد حمایت ایران در نبرد برای موصل شرکت کنند. نبردی که این هفته در موصل آغاز شد نشانه‌ای از آغاز پایان داعش به عنوان یک دولت کارآمد است؛ ممکن است این نبرد ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد اما داعش در نهایت بخش زیادی از خاک و منطقه تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست خواهد داد. شاید تنها به عنوان یک ایدئولوژی زنده بماند اما قدر مسلم روند توسعه داعش و اراضی آن متوقف خواهد شد.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه جروزالم‌پست افزوده است: «تمام دنیا اکنون بر روی موصل تمرکز کرده‌اند در حالی که داعش یکی از مهم‌ترین نمادهای خود را هفته گذشته از دست داد تقریبا بدون مبارزه شدیدی شورشیان سوریه با حمایت ترکیه شهر دابق را تصرف کردند. دابق جایی است که نام آن را در قرن هفتم ذکر شده و مکانی است که آن به عنوان روز داوری یاد می‌کنند که در آن داوری بین اسلام و کفر صورت می‌گیرد. از سال ۲۰۱۴ میلادی داعش دابق را فتح کرد و پرچم سیاه خود را بر فراز آن به اهتزاز درآورد که نماد جنگی علیه کفار بود. داعش در شعارهای دیوارنوشته خود از وقوع آخرالزمان در این منطقه خبر می‌داد و می‌نوشت که وعده دیدار در دابق. آن منطقه از نظر نظامی اهمیت زیادی نداشت بلکه از نظر اخلاقی از دست دادن‌اش ضربه سختی به داعش زد.»

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که سرنوشت موصل چه خواهد بود. جروزالم پست در ادامه با احمقانه‌خواندن سیاست خارجی امریکا در سال‌های اخیر می‌نویسد: «این سیاست او بود که اجازه داد نیروهای که مورد حمایت ایران هستند در بخشی از نبرد برای موصل قرار گیرند. رییس‌جمهوری بعدی امریکا تعیین خواهد کرد که آیا ایران به قدرت مسلط در خارومیانه و یک کشور هسته‌ای تبدیل می‌شود یا خیر. اگر ما آمریکایی بودیم درباره نظر دونالد ترامپ نگران می‌شدیم اما به‌عنوان اسرائیلی این سوال را از خود مطرح می‌کنیم که رییس‌جمهوری آمریکا چه موضعی در قبال ایران خواهد گرفت؟»

جروزالم پست در ادامه گزارش خود با طرح ادعاهای عجیب و مضحک درباره ایران می‌نویسد: «او برنده جایزه صلح نوبل شد. ترامپ قطعا ملی‌گرایی افراطی و نژادپرست است اما مزیت بزرگ او پیش‌بینی‌ناپذیربودن است. می‌توان تصور کرد که هیلاری کلینتون به‌عنوان رییس‌جمهوری اولین آزمایش هسته‌ای ایران را محکوم می‌کند! می‌توان تصور کرد که ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری امریکا به ایران می‌گوید که اگر آن کشور بمب‌های هسته‌ای خود را گسترش دهد با زرادخانه‌های امریکا مواجه خواهد بود.»

جروزالم پست در ادامه اشاره می‌کند که شوهر هیلاری کلینتون، بیل کلینتون رییس‌جمهوری پیشین امریکا  درباره کره شمالی توافق‌نامه‌ای را امضا کرد و این موضوع به کره شمالی اجازه داد تا به تدریج به سلاح هسته‌ای دست یابد. اوباما نیز همان راه را در قبال ایران دنبال کرد. در صورتی که کلینتون رییس‌جمهوری شود مجبور است میوه‌های فاسد حاصل از توافق اوباما با ایران را با سیگار برگ کره‌شمالی که شوهرش از زمان ریاست جمهوری روشن کرده بود در دست گیرد.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
3
ان شالله سفارت امریکا در تهران باز خواهد شد و
مراودات و بازرگانی و تجارت و اشتغال رونق خواهد گرفت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین