کد خبر: ۴۰۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

انگلیس مواجه با افزایش شمار مهاجمان جنسی

گزارش جدید وزارت کشور انگلیس که روز جمعه منتشر شد، موید آن است که در حال حاضر از هر یک هزار نفر انگلیسی، یک نفر شان مهاجم جنسی است که این درصد نسبت به یک دهه گذشته رشد سریعی را نشان می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 براساس گزارش وزارت کشور انگلیس که در روزنامه دیلی میل منتشر شده است، هم اینک بیش از 50 هزار مهاجم انگلیسی در این کشور حضور دارند.

به گزارش ایرنا،به نوشته روزنامه دیلی میل، شمار مهاجمان جنسی در انگلیس که شامل کودک آزارها و متجاوزین جنسی هم می شود، در مقایسه با سال 2006 میلادی که 30 هزار نفر بود، بیش از 73 درصد افزایش نشان می دهد.
این روزنامه نوشت: تا پایان ماه مارس گذشته، 52 هزار و 770 نفر در انگلیس متهم به تهاجم جنسی شده اند که این به معنای آن است که از هر 100 هزار نفر جمعیت انگلیس و ولز، 104 نفرشان مهاجم جنسی هستند.
به نوشته دیلی میل، در حال حاضر 18 هزار و 847 مهاجم جنسی در فهرست مراقبت عمومی پلیس انگلیس قرار دارند که در مقایسه با سال 2006 میلادی، پیش 26 درصد افزایش نشان می دهد. 
این روزنامه افزود: هم اکنون 71 هزار و 905 متهم زیر نظر مستمر پلیس انگلیس قرار دارند که نسبت به یک دهه گذشته 60 درصد افزایش یافته است.. 
دیلی میل نوشت: به گفته کارشناسان از جمله علل افزایش میزان ثبت شمار تهاجمات جنسی در انگلیس ناشی از افزایش رغبت مردم به گزارش این گونه جرایم و نیز توجه و پیگیری بیشتر مسئولان از جمله پلیس نسبت به این مساله است.
به نوشته این روزنامه ، به دنبال افشای رسوایی های اخیر جنسی به ویژه رسوایی جنسی'جیمی ساویل'، مجری مشهور شبکه 'بی بی سی' و 'رولف هریس' هنرمند انگلیسی، پلیس و دستگاه قضایی این کشور در رسیدگی به پرونده های سوء استفاده جنسی، با جدیت بیشتری عمل می کنند. 
دیلی میل نوشت: براساس قانون، هر مجرمی که بیش از 30 ماه به جرم تهاجم جنسی در انگلیس زندانی شود، تا پایان عمر در فهرست مراقبت مستمر پلیس قرار می گیرد؛ مجرمان جنسی که بین 6 ماه تا 30 ماه زندانی شده باشند، برای مدت ده سال مورد مراقبت قرار می گیرند و مجرمان جنسی که کم تر از 6 ماه زندانی شده باشند، مورد هشدار دادگاه قرار گرفته باشند و یا به مراکز بارپروری معرفی شده باشند، تا هفت سال تحت مراقبت پلیس قرار می گیرند. البته میزان زمان مراقبت از مجرمان کم تر از 18 سال ، نصف مدت افراد بالغ و بزرگسال است.
به نوشته این روزنامه، این مهاجمان جنسی، موظفند سه روز پس از دریافت هشدار از قاضی یا آزادی از زندان، خود را به پاسگاه پلیس محل زندگی خود معرفی کنند و از آن پس، جا به جا شدن آنان زیر نظر قرار می گیرد. 
دیلی میل افزود: مهاجمان جنسی همچنین باید پلیس را در جریان سفر خود به خارج از کشور قرار دهند و در صورت بی توجهی به این موارد، مجرمان به جریمه نقدی و تا پنج سال زندان محکوم خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین