کد خبر: ۴۰۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

مسکو: تاریخ بعدی مذاکرات میان سوری‌ها قابل تعیین نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحولات سوریه به نماینده ویژه سازمان ملل متحد اجازه برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان جناح‌های مختلف سوری را نمی‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: شرایط در سوریه به گونه‌ای است که به استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد اجازه نمی‌دهد که دور جدیدی از نشست میان مخالفان سوری و دولت دمشق برگزار کند.

به گفته این مقام روسی، تاریخ مشخصی برای دور بعدی مذاکرات میان جناح‌های سوری تعیین نشده است.

گاتیلوف به خبرنگاران گفت: ما به طور مکرر از دی‌میستورا خواسته‌ایم تاریخ برگزاری نشست بعدی میان جناح‌های سوری را اعلام کند اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که این اتفاق رخ دهد.

در همین حال، گاتیلوف در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: در مسأله اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشرفتی مورد انتظار نیست و دبیرکل جدید این سازمان نیز در این امر تأثیری نخواهد داشت.

وی افزود: دورنمای اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل متحد به هیچ وجه به دبیرکل جدید این سازمان مربوط نمی‌شود زیرا این موضوع از مدت‌ها قبل مورد بحث قرار گرفته و متأسفانه هیچ پیشرفتی در این راستا مورد انتظار نیست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به مناقشات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین اعلام کرد که مسکو به تلاش‌های خود برای میانجیگری به منظور حل این مناقشه ادامه خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین