کد خبر: ۴۰۵۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

ارتش عراق، مقرهای داعش را در موصل بمباران کرد

نیروی هوایی عراق سه شنبه شب در عملیاتی 5 مقر متعلق به گروه تروریستی داعش را در موصل هدف قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : رسانه جنگی عراق اعلام کرد که ارتش این کشور در عملیاتی هوایی علیه 5 مقر داعش بیش از یکصد تن از اعضای این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده است.

به گزارش میزان، در این بیانیه آمده است که جنگنده های اف-16 نیروی هوایی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق مقر تروریست های داعش را در شهر موصل هدف قرار دادند.

جنگنده های عراقی در پی عملیات هوایی خود منطقه جنگلی و دیوان الجند را هدف قرار دادند که بر اثر آن 39 نفر از اعضای داعش کشته و 40 نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین بر اثر عملیات هوایی در نزدیکی هتل اوبر 67 نفر از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگال داعش در حالی وارد شانزدهمین روز خود شده‌است که نیروهای عراقی حدود 40 روستای دیگر در غرب این شهر را آزاد کرده‌اند.

عملیات موصل از تاریخ 26 مهر با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شد و ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‎های کُرد، از جهت‎های مختلف به سمت پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کردند.

در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از آزادسازی ده‌ها روستا و شهر در حومه موصل منتشر شده و به گفته ناظران، موفقیت‎ نیروهای عراقی فراتر از حد انتظار بوده‌ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین