کد خبر: ۴۰۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

زن چشم سبز افغان آزاد می‌شود+تصاویر

تصویر فراموش نشدنی شربت‌گل که در ۱۲ سالگی او در اردوگاهی در پاکستان توسط استیو مک‌کری، عکاس مجله نشنال جئوگرافیک، در دهه هشتاد میلادی گرفته شده بود، از مشهورترین تصاویر در تاریخ این مجله به شمار می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
عمرزاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان در صفحه فیسبوکش نوشته است که شربت گل، زن مهاجر افغان که چند روز پیش در شهر زن چشم سبز افغان آزاد می‌شود+تصاویرپیشاور پاکستان بازداشت شده بود، آزاد شده است.

آقای زاخیلوال گفته است که او دوشنبه هفته آینده راهی افغانستان خواهد شد.

این در حالی است که وکیل مدافع شربت گل در صحبت با بی‌بی‌سی گفته است که دادگاه به شربت گل ۱۵ روز زندان تعیین کرده بود که روز دوشنبه تکمیل می‌شود و سپس او به افغانستان بازگردانده خواهد شد.

بخش مونیتورینگ بی‌بی‌سی به نقل از رسانه‌های پاکستانی نوشته است که شربت گل بعد از پایان ۱۵ روز بازداشت از پاکستان اخراج خواهد شد.

مقامات ایالت خیبر پختونخواه پاکستان، نزدیک دو هفته پیش گفتند که شربت گل به اتهام جعل کارت هویت پاکستانی (شناختی کارت) بازداشت شده است.

دو روز پیش دادگاهی در پاکستان آزادی شربت گل به قید وثیقه را رد کرد.

فرح جمشید، قاضی دادگاه شربت گل، گفته بود که "شربت گل در جریان اقامت‌ غیرقانونی در پاکستان، با استفاده از موقیعتش، دوبار اسناد جعلی کامپیوتری به دست آورده است."

پس از بازداشت شربت گل، تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی او در سطوح مختلف آغاز شد.

سفیر افغانستان در صفحه فیسبوکش همچنین نوشته است محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بعد از رسیدن شربت گل به این کشور با او ملاقات خواهد کرد.

شربت گل زن افغانی است که در دهه هشتاد میلادی به خاطر چاپ عکس روی جلد مجله "نشنال جئوگرافیک" به شهرت جهانی رسید.

تصویر فراموش ناشدنی شربت‌گل که در ۱۲ سالگی او در اردوگاهی در پاکستان توسط استیو مک‌کری، عکاس مجله نشنال جئوگرافیک در دهه هشتاد میلادی گرفته شده بود، مشهورترین تصویر در تاریخ این مجله به شمار می‌رود.

این تصویر شربت‌گل را اداره تحقیقات فدرال پاکستان در بازداشت منتشر کرده
زن چشم سبز افغان آزاد می‌شود+تصاویر

استیو مک‌کوری پس از ۱۷ سال در سال ۲۰۰۲ دوباره شربت‌گل را در یک روستای دوردست در شرق افغانستان پیدا کرد؛ جایی‌که او ازدواج کرده بود و مادر سه فرزند شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین