کد خبر: ۴۰۷۳۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
دکتر میرزاده اعلام کرد

احتمال حضور لابی صهیونیسم و عربستان سعودی در پشت پرده سرقت‌های علمی اخیر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید مساله دو ناشری که بر موضوع سرقت علمی ایران تمرکز کرده‌اند را ریشه‌یابی کند، گفت: احتمال می‌دهم لابی صهیونیستی و یا عربستان سعودی در این موضوع دخیل باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، دکتر حمید میرزاده با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه خوشبختانه ایران در حال حاضر جزو کشورهای برتر تولید علم دنیا است، اظهار کرد: از برکت انقلاب اسلامی، ایران بر اساس پایگاه ISI رتبه 16 تولید علم دنیا را دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته تولید علم با کیفیت مقالات متفاوت است. دو اقدام علمی که باید انجام دهیم یکی تولید علم و دیگری افزایش کیفیت مقالات است که باید در این زمینه به صورت جدی کار کنیم.

وی ادامه داد: اخیرا ناروایی‌هایی که ظن سیاسی دارد بر تولید علمی ایران توسط برخی از ناشران بین‌المللی شکل گرفته است. امیدواریم حرکت این افراد سفارشی نباشد و دلیلش هم این است که ایران 76 هزار عضو هیات علمی دارد که توانسته‌اند مقام 16 را برای ایران در تولید علم کسب کنند.

میرزاده در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها پدیده سرقت علمی وجود دارد، گفت: در این میان دو تن از ناشران بین‌المللی بر موضوع سرقت علمی در ایران متمرکز شده‌اند که به نظر من این مساله حرکتی سفارشی از سوی دشمنان ایران که می‌خواهند شاهد رشد فزآینده تولید علم ایران نباشند، است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد 68 هزار عضو هیات علمی دارد که از این تعداد 63 نفر طبق گزارش این دو ناشر کارهایی را انجام دادند اما نمی‌توان به خاطر این تعداد مجموعه 68 هزار هیات علمی را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: این دو ناشر اشتباه کردند و جامعه علمی کشور برای دفاع از هیات علمی خود باید به این دو ناشر اعتراض کند و این موضوع باید از طرف وزارت امور خارجه ریشه‌یابی شود چرا که احتمال می‌دهیم لابی صهیونیسم و عربستان سعودی در این مساله دخیل بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
خخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
اينهمه علم توليدكردي كافيه مردم بيكاروگرفتارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین