کد خبر: ۴۰۷۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

تمرین ارکستر ملی برای اجرای پاییزی‌اش

رهبر ارکستر ملی ایران از تمرین فشرده این گروه برای اجرا در پایان پاییز امسال خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : فریدون شهبازیان - رهبر ارکستر ملی - گفت: حدود یک‌ماه است که این تیم برای آشنایی و هماهنگی دور هم جمع می‌شود و در دو هفته گذشته نیز روزهای زوج و در مجموع، ۹ ساعت در هفته تمرین کرده‌ایم. علاوه بر تمرین‌های گروهی کل نوازندگان، هر گروهِ سازی نیز به‌صورت جداگانه تمرین دارد.

او درباره قطعاتی که برای تمرین برگزیده است، توضیح داد: در این ارکستر ترکیبی از موسیقی ملل، آهنگ‌های کلاسیک به‌روزشده و آثار آهنگسازان مطرح ایرانی اجرا می‌شوند، از جمله می‌توانم به قطعاتی از موتزارت، ویوالدی، دهلوی و خودم اشاره کنم. از تعدادی از آهنگسازان مطرح داخلی نیز خواسته‌ام آثار خود را برای اجرا در اختیار گروه قرار دهند.‌

رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره به حضور حدود ۵۸ نوازنده در این ارکستر گفت: این نوازندگان تجربه عضویت در ارکسترهای دیگر را دارند و برخی از آن‌ها در ارکستر ملی نیز حضور داشته‌اند. در این گروه، سازهای معمول در ارکستر سمفونیک در کنار تعدادی از سازهای ایرانی قرار دارند.

رهبر ارکستر ملی ایران افزود: هر ارکستری برای آن‌که بهترین اجرای خود را داشته باشد، به حمایت‌ها و امکانات جانبی نیاز دارد که در طول تمرین باید در سطحی عالی در اختیار نوازندگان قرار گیرد. امیدوارم گروه تا پایان آذرماه نخستین اجرای خود را روی صحنه ببرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین