کد خبر: ۴۰۸۳۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
آغاز فعالیت لابی بهبود روابط ایران و امریکا برای متقاعد‌کردن ترامپ

توصیه ۷۶ کارشناس به ترامپ برای حفظ برجام/توافق هسته‌ای خطر جنگ در خاورمیانه را کاهش داده/دست از خصومت با آن بردارید

در این گزارش، کارشناسان از رییس‌جمهوری بعدی امریکا خواسته‌اند که توافق هسته‌ای را به عنوان مبنایی برای همکاری با ایران در مسائل دیگر از جمله تلاش برای نابودی داعش در خاورمیانه مدنظر قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- هفتاد و شش کارشناس امنیت ملی روز دوشنبه از «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری منتخب امریکا خواسته‌اند تا دست از خصومت در قبال توافق هسته‌ای امضا شده میان ایران و گروه ۱+۵ بردارد. آنان اشاره کرده‌اند که برجام می‌تواند ابزار موثری برای کاهش تنش میان ایران و امریکا باشد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ گزارش تهیه‌شده از سوی کارشناسانی از جمله مقام‌های سابق از هر دو حزب سیاسی اصلی امریکا (دموکرات و جمهرویخواه) است و در آن استدلال شده است که توافق هسته‌ای خطر وقوع جنگ در خاورمیانه را کاهش داده است.

توصیه ۷۶ کارشناس به ترامپ برای حفظ برجام/توفق هسته‌ای خطر جنگ در خاورمیانه را کاهش داده/دست از خصومت بردارید 

روزنامه «نیویورک تایمز» اشاره کرده که بانی اصلی تهیه این گزارش با امضای کارشناسان سیاسی شورای ایرانی – امریکایی (نایاک) به رهبری تریتا پارسی بوده است که هدف خود را بهبود روابط ایران و امریکا اعلام کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره کرده است که ترامپ پیشتر در جریان مناظره‌های انتخاباتی توافق هسته‌ای را یک فاجعه در سیاست خارجی خوانده بود و اشاره کرده بود که یا قرارداد را برهم خواهد زد یا خواستار مذاکره مجدد بر سر اصول و مفاد آن خواهد شد. 

در بخشی از گزارش تهیه‌شده آمده است که توافق هسته‌ای ثابت کرد که دیپلماسی با ایران می‌تواند علیرغم شک و تردیدهایی که درباره صداقت ایران وجود داشت دستاوردهایی داشته باشد.  رهبر ایران نیز از توافق هسته‌ای حمایت کردند و از این طریق توانایی تندروها در داخل ایران برای کارشکنی در روند دیپلماسی کاهش یافت. 

در این گزارش، کارشناسان از رییس‌جمهوری بعدی امریکا خواسته‌اند که توافق هسته‌ای را به عنوان مبنایی برای همکاری با ایران در مسائل دیگر از جمله تلاش برای نابودی داعش در خاورمیانه مدنظر قرار دهد. 

نیویورک تایمز در ادامه به نقل از تریتا پارسی اشاره می‌کند که ترامپ در طول کارزار انتخاباتی از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده بود با این حال، به نظر می‌رسد که او برای دستیابی به اهداف خود نیازمند حفظ آن خواهد بود. 

«اندرو جی باسویچ» استاد روابط بین الملل و تاریخ در دانشگاه بوستون در این گزارش اشاره کرده است که ترامپ باید از فرصت بهبود روابط با ایران استفاده کند. 

دیگر کارشناسان برجسته که در تهیه این گزارش نقش داشته‌اند لورنس کرب یکی از دستیاران سابق وزیر دفاع در دوران ریاست جمهوری ریگان، «لارنس ویلکرسون» رییس دفتر سابق کالین پاول وزیر امور خارجه پیشین امریکا، «چاس دابلیو فریمن جونیور» یکی از سفرای پیشین امریکا در عربستان سعودی و دستیار وزیر دفاع در امور بین الملل و «گری سیک» محقق دانشگاه کلمبیا و عضو شورای امنیت دولت ریگان و جرالد فرود و جیمی کارتر بوده‌اند. 

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که این گزارش در حالی تهیه شده است که عدم روشن‌شدن موضع ترامپ در قبال مسائل خاورمیانه و ایران سبب شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره این که او با برجام چه خواهد کرد افزایش یابد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
بچه می ترسونن اخر عاقبت ماچی شده که باید اینا مارا با یه برجام انقد بترسونن ا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
چون
نه اقتصادمون نه سیاستمون
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
آخه میدونی رفیق
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
مرد حسابی تو ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین