کد خبر: ۴۰۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

مرگ، تاوان جنایت بر سر علوفه/ متهم قصاص می‌شود

حکم قصاص مرد جوان که بر سر علوفه، مردی را به قتل رسانده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد.
آفتاب‌‌نیوز : در ابتدای جلسه محاکمه این متهم که در شعبه سوم کیفری یک برگزار شد، نماینده دادستان شیراز در توضیح کیفرخواست خطاب به قضات شعبه سوم گفت: چندی قبل خانواده مردی به پلیس خبر دادند وی از خانه خارج شده و دیگر باز نگشته است.

به گزارش خبرجنوب، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند اما هیچ سرنخی از این مرد پیدا نشد.

پلیس متوجه شد وی در یک مزرعه کار می کرده است و روز حادثه نیز برای سرکشی به مزرعه رفته اما از آنجایی که تنها بوده، پیگیری ماموران بینتیجه ماند. این در حالی بود که هیچ اثری از این مرد پیدا نشد.

نماینده دادستان ادامه داد: ماموران چند روز بعد از این حادثه به ردیابی تلفن همراه وی پرداختند و در نهایت با به دست آوردن سرنخ هایی توانستند جسد این مرد را در گوشه ای در اطراف زمین کشاورزی پیدا کنند. با بررسی دقیق موضوع جسد این مرد به پزشکی قانونی انتقال یافت.

در نهایت تحقیقات گسترده ای در این خصوص آغاز شد تا اینکه یک جوان را به اتهام قتل عمد دستگیر کردند.

با دستگیری این متهم وی مدعی شد که برای دفاع از خودش مرتکب جنایت شده است. با انتقال متهم به دادسرا و آغاز تحقیقات از وی مشخص شد این متهم، مرد جوان را به قتل رسانده است. این مقام قضایی در ادامه گفت: من به عنوان نماینده دادستان تقاضای صدور حکم قانونی را دارم. در ادامه اولیای دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای قاتل تقاضای صدور حکم قصاص کردند.

سپس متهم به دفاع از خود پرداخت. وی گفت: اتهام قتل را قبول دارم و از اتفاقی که افتاده است، بسیار ناراحتم و تقاضای بخشش دارم. وی گفت: من به اتفاق یکی از بستگانم در خیابان بودم که فردی تماس گرفت و مدعی شد که قربانی در زمین کشاورزی است. ماجرا از این قرار بود که از مدت ها قبل بر سر زمین کشاورزی و علوفه با قربانی درگیر بودیم. من به آنجا رفته و در دفاع از خودم او را با چاقو به قتل رساندم. تمام این اتفاقات تقصیر من است.

ادامه جلسه دادگاه نوبت به وکیل متهم رسید.

بعد از پایان دفاعیات متهم و وکلای مدافع ، هیات قضات وارد شور شدند و وی را به قصاص نفس محکوم کردند.

با اعتراض حکم صادره پرونده به دیوانعالی کشور ارسال و این حکم تایید شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین